خاورمیانه

جنگ اسرائيل در غزه: «۷۰ فلسطینی در حمله اسرائيل به یک اردوگاه کشته شدند»

وزارت بهداشت تحت اداره حماس در غزه از کشته شدن دست کم ۷۰ نفر در اردوگاه پناهندگان المغازی در مرکز نوار غزه خبر داده است.

یک سخنگوی این وزارتخانه گفته است با توجه به تعداد بالای خانواده‌هایی که در این اردوگاه زندگی می‌کردند احتمال بالارفتن آمار تلفات زیاد است.

ده‌ها نفر از مجروحان به بیمارستان الاقصی در نزدیکی این اردوگاه منتقل شدند و تصاویر منتشر شده چهره خونین کودکان و انبوه کیسه‌های جسدی را نشان می‌دهد که روی هم تلنبار شده است.

ارتش اسرائيل به بی‌بی‌سی گفته است در حال بررسی گزارش‌هاست.

وزارت بهداشت غزه می‌گوید در حمله‌ای که در اواخر روز یکشنبه روی داد سه خانه مسکونی هدف قرار گرفته‌اند.

به گفته اشرف القدره، سخنگوی این وزارتخانه، یک بلوک مسکونی کاملا ویران شده است.

یک پدر به بی‌بی‌سی گفت دختر و نوه‌های خود را در این حملات از دست داده است. به گفته او خانواده‌اش از شمال غزه بعد از دستور تخلیه از سوی اسرائیل به مرکز غزه آمده بودند: «طبقه سوم یکی از این ساختمان‌ها زندگی می‌کردند. دیوار رویشان ریخته. نوه‌هایم، دخترم و شوهرش، همه رفته‌اند. ما را هدف قرار داده‌اند. غیرنظامی‌ها را هدف قرار داداند. هیچ جا امن نیست. به ما گفتند شهر غزه را خالی کنید. حالا به مرکز غزه آمده‌ایم که بمیریم.»

هلال احمر فلسطینی می‌گوید: «حملات شدید اسرائيل به بسته شدن راه‌های اصلی میان المغازی و دو اردوگاه آوارگان دیگر منجر شده و کار آمبولانس‌ها و تیم‌های امداد بسیار دشوار شده است.»

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای به بی‌بی‌سی گفت «گزارش‌ها درباره این حادثه در المغازی را دریافت کرده است. و علیرغم چالشی که عملیات تروریست‌های حماس در مناطق غیرنظامی غزه ایجاد می‌کند، ارتش اسرائیل به قوانین بین‌المللی از جمله برداشتن گام‌های عملی برای کاهش آسیب به غیرنظامیان متعهد است.»

به گفته وزارت بهداشت غزه بیش از ۲۰ هزار نفر، که اغلب آنها کودکان و زنانند از آغاز جنگ اسرائیل در غزه کشته و ۵۴ هزار نفر زخمی شده‌اند.

جنگ اسرائیل در غزه در واکنش به حمله هفت اکتبر حماس به این کشور آغاز شد که به کشته شدن ۱۲۰۰ نفر و گروگان گرفته شدن حدود ۲۴۰ نفر منجر شد.

پیشتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائيل گفته بود جنگ اسرائیل با «هزینه سنگینی» برای کشورش همراه بوده اما به گفته او از ادامه جنگ گریزی نیست.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در مراسم شب کریسمس در واتیکان بار دیگر خواستار صلح شد.

در این مراسم در کلیسای جامع سن پیتر که جشن مسیحیان کاتولیک ‌با آن شروع می‌شود، ۶۵۰۰ نفر شرکت داشتند.

پاپ گفت: «امشب دل ما در بیت‌لحم است، جایی که شاهزاده صلح بار دیگر با منطق بیهوده جنگ و نزاع مسلحانه طرد شده که حتی امروز هم هیچ جایی برای او در دنیا باقی نگذاشته است.»

پاپ حتی یک بار هم نام اسرائیل یا غزه را نبرد اما بارها به خشونت و جنگ اشاره کرد.

بیت‌لحم که در کرانه باختری رود اردن و در منطقه خودمختار فلسطینی قرارد دارد، محل تولد عیسی مسیح است و اهمیت زیادی برای مسیحیان جهان دارد. هر سال مراسم کریسمس با حضور مسیحیان در این محل برگزار می‌شد اما امسال به دلیل در جریان بودن جنگ میان اسرائیل و فلسطینی‌ها این مراسم برگزار نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا