جهان

بیانیه یونیسف در مورد کودک شهیدان آذربایجانی بدون نام بردن از ارمنستان، عامل این جنایت

سازمان یونیسف با انتشار بیانیه‌ای در مورد کودک شهیدان آذربایجانی، بدون نام بردن از ارمنستان، عامل این جنایت، فقط به لزوم پایان درگیری‌ها از سوی دوطرف بسنده کرد.

سازمان یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نارین ده ماهه؛ مدینه یک ساله؛ آیسو ۸ ساله؛ ویکتوریا ۹ ساله؛ شهریار ۱۳ ساله؛ آرتور ۱۳ ساله؛ فرید ۱۴ ساله؛ فیدان ۱۵ ساله؛ نیگار ۱۵ ساله؛ اورخان ۱۶ ساله. اینها نام و سن ۱۰ کودک کشته شده در یک ماه جنگ در منطقه درگیری قره باغ و اطراف آن است. اسامی پسر ۱۱ ساله و دختر ۱۲ ساله هنوز اعلام نشده است.»

یونیسف در این بیانیه می‌افزاید در اثر موشک‌باران مناطق مسکونی آذربایجان: «بیش از ۱۳۰ هزار نفر تخلیه شدند، ۷۶ مدرسه و کودکستان آسیب دید و یک زایشگاه نیز مورد حمله موشکی-خمپاره‌ای قرار گرفت. کودکان بی شماری از اثرات روانی موشک ها و گلوله باران های روزمره در مناطق غیرنظامی رنج می برند.»

«برای کودکان، این، نتیجه وحشتناک چهار هفته جنگ و عدم رعایت سه آتش بس است. برای جلوگیری از از دست دادن جان کودکان، یونیسف بار دیگر خواستار توقف فوری و کامل خصومت ها است.»

بیانیه یونیسف در مورد کودکان آذربایجانی کشته شده توسط حملات ارمنستان بدون نام بردن از عامل این جنایت‌ها، در حد ارایه یک تابلوای است که این جنایت را مشترکا و بطور مساوی بین آذربایجان و ارمنستان تقسیم می‌کند. این رویگرد نا عادلانه یونیسف به عنوان یک نهاد جهانی که داییه‌دار دفاع از حقوق کودکان را دارد، چیزی نیست جز مخفی کردن «زیرکانه یا غیرعمد» ارمنستان، عامل مشخص این اقدام جنایی بر علیه کودکان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا