نماد سایت Aznews TV

ایران بیانیه حقوق‌بشر سازمان ملل را «دخالت در امور داخلی» و «غیر قابل پذیرش» دانست

چهل و هفت کشور عضو شورای حقوق‌بشر سازمان ملل امروز جمعه ۴ مهرماه با انتشار بیانیه‌ای نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران را به‌شدت محکوم و شجاعت مدافعان حقوق‌بشر را ستودند.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران پس از انتشار این بیانیه که از ایران خواسته بود همه زندانیان سیاسی و عقیدتی را آزاد و اعمال شکنجه، پخش اعترافات اجباری و سرکوب اعتراضات را متوقف کند، آن را با رویکردی گزینشی، بی‌پایه و فاقد ارزش و اعتبار خواند.

آقای خطیب‌زاده این بیانیه را «در مغایرت بنیادین با رهیافت ارتقایی حقوق بشر» ارزیابی کرد.

این بیانیه که توسط نماینده آلمان در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل و با امضای ۴۷ کشور عضو این شورا خوانده شد، با اشاره به مواردی چون «بازداشت‌های خودسرانه»، «دادرسی ناعادلانه»، ‌«اعترافات اجباری» و «اعمال شکنجه» علیه زندانیانی که در اعتراض‌های اخیر در ایران بازداشت شده‌اند، از آن به‌عنوان نقض مکرر حقوق بشر در ایران یاد کرده و به شدت ابراز نگرانی کردند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین، این بیانیه حقوق‌بشری را «سوءاستفاده از سازوکارهای حقوق بشری» خوانده و «دخالت در امور داخلی ایران» توصیف کرده است.

به عبارتی دیگر، کشتن، شکنجه کردن و صدور زندان‌های طویل‌المدت برای فعالین سیاسی و مدنی حقوق داخلی یک کشور بوده و علیرغم امضای پیمان‌نامه های حقوق‌بشری از سوی آن کشور، محکوم کردن نقض آن، دخالت در امور داخلی باید باشد.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل