ایران

انتقاد مجدد روحانی از رد صلاحیت‌ها و یک جناحی شدن انتخابات مجلس ایران

رئیس جمهور ایران از رد صلاحیت گسترده داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس این کشور انتقاد کرد و گفت رضایت یک جناح ما را به جایی نمی‌رساند و باید «رضایت عامه مردم» را مدنظر قرار دهیم.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نشست هیات دولت در تهران از رد صلاحیت گسترده داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس از سوی هیئت های نظارت انتقاد کرد و گفت رضایت یک جناح ما را به جایی نمی‌رساند و باید رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران، روحانی در این زمینه اظهار کرد: «رضایت خاصه و رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند و باید رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم و بر این اساس اقدام و حرکت کنیم.»

رئيس دولت ایران همچنین در واکنش به توییت های رئیس جمهوری آمریکا در حمایت از مردم ایران گفت: کسانی که در کاخ سفید نشسته‌اند نمی‌توانند برای «ملت ایران» تصمیم بگیرند بلکه این مردم هستند که در «کاخ ایمان مقاومت و روحیه بلندشان» تصمیم گیری می‌کنند. امروز باید با اتحاد و در کنار یکدیگر در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

روحانی درباره صادرات غیرنفتی کشورش نیز گفت: «در سایه صادرات غیرنفتی درآمدهای کشورمان افزایش یافته و 20 میلیارد دلار صادرات به بانک مرکزی و سامانه نیما واریز شده، این نشان دهنده قدرت اقتصادی کشورمان در سایه صادرات غیرنفتی است.»

او با بیان اینکه نمی توان با دنیا رابطه و تعامل نداشت اما قدرت اقتصادی پیدا کرد، اظهار داشت: «بدون تردید اگر بخواهیم تولیداتمان افزایش پیدا کند باید بازارهای دیگر را در اختیار داشته باشیم و لذا در اقتصاد مقاومتی توجه به حوزه درون‌زا و برون‌زا مورد تاکید قرار گرفته است اما ظاهرا عده ای برون‌گرا را درون‌زا می خوانند.»

رئیس جمهور ایران ادامه داد: اگر توان سیاسی نداشته باشیم حتی اگر بتوان قدرت اقتصادی را در داخل ایجاد کرد و این ناممکن با عصای موسایی ممکن شود، این قدرت در منطقه و جهان تاثیرگذار نخواهد بود. قدرت اقتصادی در کنار قدرت سیاسی، فرهنگی و امنیتی ساخته می‌شود و قابل جدا کردن نیست و اگر کسی تصور می‌کند می‌توان اینها را از هم جدا کرد بدون تردید مسائل استراتژیک دنیا را به خوبی درک نکرده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا