نماد سایت Aznews TV

بیانیه حزب بلوچستان راجی تپاکی گلّ در حمایت از آذربایجان؛ رژیم تهران خواستار یک آذربایجان ضعیف است

رژیم تهران خواهان یک کشور آذربایجان ضعیف و ناموفق است که به ترک‌های اذربایجان جنوبی بگویند که بهتر است در چارچوب ایران بمانند. واضح است که وجود یک کشور مستقل و موفق ترک در شمال ایران تأثیرات فرهنگی و سیاسی بر ملت ترک در آذربایجان جنوبی خواهد گذاشت و احساسات ناسیونالیستی و همبستگی ملی میلیون‌ها ترک تحت ستم را تقویت خواهد کرد.

روسیه و ارمنستان از هم‌پیمانان استراتژیک ایران هستند و ایران وابسته به رژیم مسکو نمی‌تواند بر خلاف میل روس‌ها سیاست مستقلی در این رابطه اتخاذ کند. بنابراین در منازعات بین ارمنستان و آذربایجان رژیم تهران در جبهه ارمنستان قرار گرفته است.

در پی درگیری‌های اخیر بین آذربایجان و ارمنستان ترک‌های آذربایجان جنوبی برای دفاع و حمایت از همنوعان خویش دست به اعتراضات مسالمت‌آمیز زده و خواستار اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل متحد مبنی بر واگذاری مناطق اشغال شده توسط ارمنستان به جمهوری آذربایجان شده بودند که توسط رژیم فاشیستی ایران سرکوب و تعداد زیادی بازداشت شدند.

حزب بلوچستانء راجی تپاکی ضمن محکوم کردن دخالت‌های رژیم جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و آذربایجان شمالی از مبارزات برحق ملت ترک در آذربایجان جنوبی برای احقاق حقوق ملی خویش حمایت می‌کند.

شورای مرکزی بلوچستانء راجی تپاکی گلّ

خروج از نسخه موبایل