مقالات

بیانیه حزب بلوچستان راجی تپاکی گلّ در حمایت از آذربایجان؛ رژیم تهران خواستار یک آذربایجان ضعیف است

از آغاز تاسیس کشور مستقل آذربایجان تا به حال جمهوری اسلامی ایران سعی بر آن داشته است تا آن سرزمین را به جولانگه باندهای مافیایی و تروریستی خود تبدیل کند.

رژیم تهران خواهان یک کشور آذربایجان ضعیف و ناموفق است که به ترک‌های اذربایجان جنوبی بگویند که بهتر است در چارچوب ایران بمانند. واضح است که وجود یک کشور مستقل و موفق ترک در شمال ایران تأثیرات فرهنگی و سیاسی بر ملت ترک در آذربایجان جنوبی خواهد گذاشت و احساسات ناسیونالیستی و همبستگی ملی میلیون‌ها ترک تحت ستم را تقویت خواهد کرد.

روسیه و ارمنستان از هم‌پیمانان استراتژیک ایران هستند و ایران وابسته به رژیم مسکو نمی‌تواند بر خلاف میل روس‌ها سیاست مستقلی در این رابطه اتخاذ کند. بنابراین در منازعات بین ارمنستان و آذربایجان رژیم تهران در جبهه ارمنستان قرار گرفته است.

در پی درگیری‌های اخیر بین آذربایجان و ارمنستان ترک‌های آذربایجان جنوبی برای دفاع و حمایت از همنوعان خویش دست به اعتراضات مسالمت‌آمیز زده و خواستار اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل متحد مبنی بر واگذاری مناطق اشغال شده توسط ارمنستان به جمهوری آذربایجان شده بودند که توسط رژیم فاشیستی ایران سرکوب و تعداد زیادی بازداشت شدند.

حزب بلوچستانء راجی تپاکی ضمن محکوم کردن دخالت‌های رژیم جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و آذربایجان شمالی از مبارزات برحق ملت ترک در آذربایجان جنوبی برای احقاق حقوق ملی خویش حمایت می‌کند.

شورای مرکزی بلوچستانء راجی تپاکی گلّ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا