خاورمیانهسیاست

کاهش حضور «دیپلماتیک» ایالات متحده در عراق

در نامه ای که نسخه ای از آن توسط «فارن پالسی» منتشر شده، وزارت امور خارجه آمریکا طرح خود، مبنی بر کاهش قابل توجه و دائمی دیپلمات‌های خود در عراق را به کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا ارسال کرده است.

پایگاه تحلیلی «فارن پالسی» با انتشار سندی خبر داد که دولت آمریکا طی نامه ای طرح خود برای کاهش چشمگیر و دائمی تعداد دیپلمات های آمریکا در عراق را به اطلاع کنگره رسانده است.

 

 

این نامه که «فارن پالسی» عکس آن را منتشر کرده ازجانب وزارت امور خارجه آمریکا به کمیسیون روابط خارجی سنا ارسال شده است.

 

طبق این اسناد، شمار نیروهای سفارت آمریکا در بغداد، مرکز حمایت دیپلماتیک و کنسولگری ایالات متحده در اربیل تا پایان ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت-خرداد ۱۳۹۹) با ۲۸ درصد کاهش از ۴۸۶ نفر فعلی به ۳۴۹ نفر خواهد رسید.

 

در این نامه تأکید شده که این کاهش شمار کارکنان به برنامه های سفارت امریکا و تمرکز آمریکا در مأموریت هایش در عراق آسیبی نمی زند.

 

«کریس مورفی»، عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در این باره به «فارن پالسی» با انتقاد از این تصمیم گفته که دولت آمریکا خیال می کند که با حفظ اسکلت کارکنان دیپلماتیک می تواند وضعیت پر آشوب عراق را کنترل کند.

 

او افزوده که چنین اقداماتی باعث می شود که نتوان به عراق در حل بحران هایش کمک کرد و این آسیبی جدی به منافع ملی آمریکا است. ضمن اینکه کمکی به کاهش نفوذ و دخالتهای ایران در امور کشور عراق نخواهد شد.

.
.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا