آذربایجانایران

تجمع اعتراضی معلمان و کارگران آذربایجانی در همدان، اورمیه و تبریز

روز پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲، جمعی از معلمان در شهرستانهای همدان و اورمیه در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش همدان و آذربایجان غربی دست به تجمع اعتراضی زدند همزمان جمعی از کارگران کارخانه چرخشگر تبریز در اعتراض به پایین بودن حقوقشان و عدم تناسب درآمد با دستمزدها در محوطه کارخانه دست به تجمع اعتراضی زده اند.

 در پی پرداخت نشدن حقوق و مزایای معلمان تا پایان سال ۱۴۰۱ شمسی، انتقادهای معلمان و نهادهای صنفی آنان بالا گرفته است. پس از پرداخت نشدن حقوق  و مزایای معلمان، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش استعفا داد، اما کنشگران صنفی معلمان می‌گویند این کافی نیست.

«گروه پیگری مطالبات فرهنگیان استان تهران» در بیانه‌ای که امروز، پنج‌شنبه منتشر کرده، از اقدامات مقامات ایران «اعم از دولت، نمایندگان مجلس و شخص وزیر آموزش و پرورش در قبال جامعه بزرگ فرهنگیان» انتقاد کرده و آن را موجب «تحقیر و توهین» به معلمان کشور دانسته است.

در تصاویری که از تجمع امروز معلمان در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی منتشر شده، معلمی متن بیانه اعتراضی را قرائت می‌کند.

گفتنی است پرداخت به موقع پاداش بازنشستگان و آزادی معلمان دربند و زندانیان،تحقق قوانین مرتبط با رتبه بندی معلمان از خواسته های تجمع کنندگان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا