جهان

ویلیام برنز، سفیر سابق آمریکا در روسیه رییس سازمان سیا شد

مجلس سنای آمریکا به اتفاق آراء، روز پنجشنبه ۲۸ اسفند به ویلیام برنز، یکی از باتجربه‌ترین دیپلمات‌های سابق آمریکا به عنوان رییس سارمان سیا رای اعتماد داد.

سنا، ویلیام برنز را به اتفاق آرا تأیید کرد، که نشانگر حمایت گسترده دو حزب از او است.

ویلیام برنز، که پس از سه دهه کار در سال ۲۰۱۴ بازنشسته شد، در زمانی که تنش شدید بین ایالات متحده و روسیه، جایی که وی بعنوان سفیر ایالات متحده بود، مسئولیت سیا را بر عهده گرفت.

ویلیام برنز ماه گذشته گفت: “در صورت تأیید، چهار اولویت مهم و مرتبط رویکرد من در هدایت سیا را شکل می دهد: چین، فناوری، مردم و مشارکت ها.” وی همچنین خاطرنشان کرد که “رهبری غارتگرانه چین بزرگترین آزمایش ژئوپلیتیکی ما است”. او روسیه، ایران و کره شمالی را به عنوان دیگر مهمترین دشمنان ایالات متحده توصیف کرد.

در اوایل این هفته، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده گزارشی طبقه بندی نشده را منتشر کرد که در آن جزئیات تلاش های روسیه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا برای تحریف اطلاعات و ضربه زدن به مبارزات انتخاباتی جو بایدن نوشته شده بود.

آژانس های اطلاعاتی آمریکا نتیجه گیری کردند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دیگر مقامات ارشد، این تلاش‌ها را که شامل تحریف اطلاعات با هدف مخدوش کردن جو بایدن بوده، هدایت کردند.

سیا همچنین با چالش های اقتصادی، نظامی و اطلاعاتی چین روبرو خواهد شد. مقامات آمریکایی از امروز با یک هیئت عالی رتبه از پکن در آلاسکا دیدار می‌کنند که طبق گزارشات اولیه این نشست با جنگ لفظی بین دیپلمات‌های طرفین همراه بوده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا