جهان

پورتال نظامی چین: ارتش آذربایجان ۵ سامانه «تور» ارمنستان را در قره‌باغ منهدم کرد

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این موضوع توسط پورتال چینی «سینا» که در زمینه های نظامی تخصص دارد، گزارش شده است.

سیستم های موشکی ضد هوایی «تور-ام۲کی‌ام» نظامی-صنعتی روسیه “نتایج بد” در طول جنگ در قره باغ نشان داد. به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این موضوع توسط پورتال چینی «سینا» که در زمینه های نظامی تخصص دارد، گزارش شده است.

گفته می شود سامانه‌های «تور» که قبلاً در سوریه آزمایش شده بودند، در قره باغ کاملاً بی اثر بودند. ارتش آذربایجان توانست پنج سامانه خریداری شده توسط ارمنستان از روسیه را از بین ببرد.

لازم به ذکر است که ژنرال موسِس هاکوبیان، رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان، که از سمت رئیس بازرسی نظامی وزارت دفاع استعفا داد، نخست وزیر نیکول پاشینیان را به عدم خرید بیشتر سامانه‌های «تور» از روسیه متهم کرد.

به گفته ژنرال موسِس، ارمنستان به جای خرید بدون مهمات جنگنده های سو-۳۰اس‌ام از روسیه، باید با آن پول دو سامانه «تور» خریداری می کرد.

با این وجود مووسس در نظر نگرفت که ارتش آذربایجان نه تنها سامانه های موشکی ضدهوایی «تور» بلکه کلیه سیستم های موشکی ضدهوایی اس-۳۰۰ موجود در زرادخانه ارمنستان را نیز منهدم کرد. به محض آوردن این سامانه‌ها به میدان جنگ، ارتش آذربایجان یا از پهپادهای بایراکتار برای انهدام آنها استفاده کرد یا پهپادهای انتهاری با دقت بالا را به سمت آنها هدف گرفت. در نتیجه در مدتی کوتاه فضای هوایی خود را بر فراز سرزمین های اشغالی باز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا