اقتصادایران

محکومیت یک ایرانی‌ تبعه آمریکا به اتهام نقض تحریم‌ها به ۲۰ ماه زندان

دادگاهی در ایالت اوهایوی آمریکا یک ایرانی‌ که تابعیت آمریکایی را دارد به جرم دور زدن تحریم‌های ایالات متحده به ۲۰ ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، دادگاه اوهایو این فرد را که «بهروز بهروزیان» نام دارد به اتهام دور زدن تحریم‌ها و ارسال تجهیزات برای صنایع نفت و گاز ایران به ۲۰ ماه زندان محکوم کرده است.

در همین رابطه معاون دادستانی کل آمریکا در امور امنیت ملی اعلام کرد که متهم با انگیزه سودجویی شخصی و نقض قوانین آمریکا قطعاتی را برای صنایع نفت و گاز ایران خریداری می‌کرده است.

«بهروز بهروزیان» متهم است از شرکت خود در شهر «دوبلین اوهایو» (به نام Comtech International) که در زمینه قطعات رایانه فعالیت می‌کند برای فروش مانیفولد، سوپاپ و اتصالات مورد استفاده در گاز صنعتی و پالایشگاه‌های نفت به ایران استفاده کرده است.

در این گزارش تاکید شده است که شرکت Comtech International هیچ انباری در اختیار نداشته، فروشی در داخل آمریکا انجام نداده است.

همچنین در این بیانیه آمده است: «این متهم سال‌ها تلاش کرده برای به دست آوردن نفع شخصی به صورت عامدانه تحریم‌های ایران را شکسته و آنها را دور بزند و تجهیزات حساس را در اختیار صنعت ایران قرار دهد.»

در ادامه ذکر شده است که این فرد از یک شرکت جداگانه در امارات متحده عربی برای تسهیل صادرات قطعات به ایران استفاده کرده است. طبق این گزارش او سالانه بین ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار از این راه درآمد کسب کرده است.

به گفته معاون دادستانی آمریکا این متهم «بهروز بهروزیان» ۶۴ سال دارد و ساکن شهر کلمبوس در ایالت اوهایو است. بهروزیان از سال ۱۹۷۶ ساکن آمریکاست و در سال ۱۹۸۷ تابعیت ایالات متحده آمریکا را دریافت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا