خاورمیانه

ارتش اسرائيل به 6 خانه غیرنظامی در غزه حمله کرد

بر اثر بمباران اسرائيل به 6 خانه غیرنظامی در شهر خان یونس نوار غزه دست‌کم 21 نفر که بیشتر آن‌ها کودک و زن بودند جان باختند و 79 نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا: «بر اثر بمباران 6 خانه محل سکونت غیرنظامیان در شهر خان یونس، دست‌کم 21 نفر که بیشتر آنها کودک و زن بودند جان خود را از دست دادند و 79 نفر مجروح شدند».

وزارت کشور فلسطین در غزه طی بیانیه‌ای در کانال تلگرامی اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائيل 6 خانه غیرنظامیان را در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

– تنش میان اسرائیل و فلسطین

گردان‌های عزالدین قسام شاخه مسلح حماس، صبح روز هفتم اکتبر حمله همه جانبه‌ای موسوم به «طوفان الاقصی» را به اسرائیل آغاز کرد.

در حالی که هزاران موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک شد، گروه‌های مسلح فلسطینی به دروازه مرزی بیت حانون-ارز در مرز غزه و اسرائیل حمله کردند و آن را تصرف کردند.

سپس گروه های مسلح از اینجا وارد شهرک‌های داخل اسرائیل شدند و ارتش اسرائیل با ده‌ها هواپیمای جنگی به نوار غزه حمله کرد.

گزارش شده است که در حملات انجام شده از غزه 1400 اسرائیلی از جمله 306 سرباز کشته و 3968 اسرائیلی زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در حملات اسرائيل به غزه، 3785 نفر از جمله 1524 کودک جان خود را از دست دادند و بیش از 12000 نفر زخمی شدند.

همچنین 77 فلسطینی در حملات نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی کشته شدنده و 13 خبرنگار نیز در حملات اسرائیل جان خود را از دست دادند.

در درگیری‌هایی که از 8 اکتبر بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله در مرز لبنان آغاز شد، 12 نفر از اعضای حزب‌الله، 2 نفر از جهاد اسلامی و 3 غیرنظامی که یکی از آنها روزنامه‌نگار بود جان خود را از دست دادند.

در همین حال دو سرباز اسرائیلی و یک غیرنظامی اسرائیلی در حملات از خاک لبنان جان خود را از دست دادند.

در حمله اسرائیل به بیمارستان باپتیست الاهلی غزه در 17 اکتبر، 471 نفر جان خود را از دست دادند و 342 نفر مجروح شدند که حال 28 نفر از آنها وخیم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا