آذربایجانایران

شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضان مال‌باخته شرکت «رضایت‌خودرو» در قزوین

اعتراض صدها تن از مال‌باختگان شرکت «تعاونی رضایت خودروی طراوت نوین» در برابر استانداری قزوین با حمله ماموران حکومت ایران به خشونت کشیده شد.

برپایه ویدیوهای منتشرشده، ماموران مجهز به کلاهخود با ماشین‌های آبپاش و پرتاب گاز اشک‌آور با معترضان برخورد کردند.

تجمع‌کنندگان هم با سردادن شعارهایی همچون «بی‌شرف» و «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» به مقابله با ماموران حکومت پرداختند.

مال‌باختگان شرکت «تعاونی رضایت خودروی طراوت نوین»، روز پنجشنبه ۲ آذرماه با راهپیمایی در خیابان‌های قزوین و سردادن شعار خواستار بازپرداخت مطالبات خود شده و از عملکرد مقام‌های قضائی این استان انتقاد کردند.

آنها شعارهایی همچون «یا مرگ یا واریزی» و «شعبانی، شعبانی، استعفا، استعفا» سردادند. علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین و دادستان مرکز قزوین، است.

کارگروه شرکت‌های خودرویی استان قزوین روز ۳۰ آبان اعلام کرد که محمدرضا غفاری، مالک و مدیر بازداشت‌شده شرکت «رضایت خودروی طراوت نوین»، بخشی از دارائی‌های حاصل از جذب سرمایه شاکیان، به مبلغ بیش از هشت هزار میلیارد تومان، را به خارج از کشور منتقل کرده است.

برپایه اطلاعیه شماره ۱۷ این کارگروه، حسابرسی این پرونده که به طلبکارانی از حدود ۲۰ استان کشور مربوط می‌شود حدود هفت ماه طول خواهد کشید.

شرکت پیش‌ فروش خودرو «تعاونی رضایت خودروی طراوت نوین» در شهر تاکستان، استان قزوین، با جذب میلیاردها تومان سرمایه از پنجاه هزار شهروند در حال حاضر به ۳۸ هزار نفر بدهکار بوده و به ارتکاب اختلاسی ۳۰ هزار میلیارد تومانی متهم است.

وبسایت «تجارت نیوز» از این پرونده «کلاه‌برداری» به عنوان «یکی از بزرگترین پرونده‌های قضایی روزهای اخیر» یاد کرده است.

مال‌باختگان این شرکت تاکنون بارها دست به تجمع زده و خواستار بازگرداندن سرمایه‌های خود شده‌اند.

این تجمعات اعتراضی تاکنون چندین بار با حمله ماموران حکومت مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا