نماد سایت Aznews TV

ربیعی: رفتار برخی معترضان شبیه رفتار تروریست‌های قدیمی در ایران است

ربیعی: رفتار برخی معترضان شبیه رفتار تروریست‌های قدیمی در ایران است

«علی ربیعی» ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در ایران با موضوع افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: هر تصمیمی برای اصلاح ساختاری دارای موافقان و مخالفان است. اتفاقات 3 روز گذشته در اعتراض به این تصمیم نبود!

سخنگوی دولت ایران گفت: «خوشحال هستیم که این مصوبه با توجه به تایید سران سه قوه مورد موافقت رهبری هم قرار  گرفت. رهبر معظم انقلاب هم به همین دلیل و علم اینکه تصمیم گیری برای صلاح ساختاری و تصمیم گیری در سران سه قوه تصویب رسیده، شجاعانه از آن دفاع و حمایت کردند و همگان را بر حمایت از آن فراخواندند.»

اشاره ربیعی به سخنان دیروز علی خامنه ای است که گفته بود «سران قوا به پشتوانه کارشناسی یک تصمیمی گرفتند و طبعاً باید اجرا شود یقینا برخی مردم از این تصمیم نگران و ناراحت می شوند یا به ضرر آنهاست». طی این سخنرانی رهبر ایران در عین حال اعتراضات صورت گرفته در روزهای اخیر و «تخریب و آتش زدن» را «کار مردم» ندانسته و آن را به «اشرار» تشبیه کرده بود.

ربیعی در ادامه با اشاره به اعتراضات مردمی در شهرهای ایران، افزود: «اتفاقاتی تاسف برانگیزی در سه روز گذشته روی داد. اینکه اعتراضات از جنس نگرانی و دلشوره داشتن برای معیشت و اعتراض به یک تصمیم نبود بلکه متاسفانه دیدیم برخی به بهانه اجرای مصوبه، به اغتشاش های نامتعارف مانند آتش زدن بانک ها، حمله به مراکز نظامی و انتظامی، حمله به زیرساخت ها مانند گاز و حمله به اموال خصوصی مردم اقدام کردند.»

سخنگوی دولت ایران با ادعا بر اینکه تعدادی از ماموران نظامی در اعتراضات زخمی، کشته و به گروگان گرفته شده اند، اضافه کرد: «در برخی موارد گزارشاتی داریم که به طور مکرر از سلاح گرم و سرد استفاده کردند و تعدادی از ماموران امنیتی و انتظامی را مورد حمله قرار دادند از گروگان گیری تا کشتن آنها که به خانواده هایشان تسلیت می گوییم.»

خروج از نسخه موبایل