ایران

ربیعی: رفتار برخی معترضان شبیه رفتار تروریست‌های قدیمی در ایران است

سخنگوی دولت ایران با اعلام این مطلب که درآمد کشور از فروش نفت به شدت کاهش یافته است، افزود: دولت تصمیمی که با تمام سران قوا و کارشناسان اتخاذ کرده بود را عملی کرد.

«علی ربیعی» ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در ایران با موضوع افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: هر تصمیمی برای اصلاح ساختاری دارای موافقان و مخالفان است. اتفاقات 3 روز گذشته در اعتراض به این تصمیم نبود!

سخنگوی دولت ایران گفت: «خوشحال هستیم که این مصوبه با توجه به تایید سران سه قوه مورد موافقت رهبری هم قرار  گرفت. رهبر معظم انقلاب هم به همین دلیل و علم اینکه تصمیم گیری برای صلاح ساختاری و تصمیم گیری در سران سه قوه تصویب رسیده، شجاعانه از آن دفاع و حمایت کردند و همگان را بر حمایت از آن فراخواندند.»

اشاره ربیعی به سخنان دیروز علی خامنه ای است که گفته بود «سران قوا به پشتوانه کارشناسی یک تصمیمی گرفتند و طبعاً باید اجرا شود یقینا برخی مردم از این تصمیم نگران و ناراحت می شوند یا به ضرر آنهاست». طی این سخنرانی رهبر ایران در عین حال اعتراضات صورت گرفته در روزهای اخیر و «تخریب و آتش زدن» را «کار مردم» ندانسته و آن را به «اشرار» تشبیه کرده بود.

ربیعی در ادامه با اشاره به اعتراضات مردمی در شهرهای ایران، افزود: «اتفاقاتی تاسف برانگیزی در سه روز گذشته روی داد. اینکه اعتراضات از جنس نگرانی و دلشوره داشتن برای معیشت و اعتراض به یک تصمیم نبود بلکه متاسفانه دیدیم برخی به بهانه اجرای مصوبه، به اغتشاش های نامتعارف مانند آتش زدن بانک ها، حمله به مراکز نظامی و انتظامی، حمله به زیرساخت ها مانند گاز و حمله به اموال خصوصی مردم اقدام کردند.»

سخنگوی دولت ایران با ادعا بر اینکه تعدادی از ماموران نظامی در اعتراضات زخمی، کشته و به گروگان گرفته شده اند، اضافه کرد: «در برخی موارد گزارشاتی داریم که به طور مکرر از سلاح گرم و سرد استفاده کردند و تعدادی از ماموران امنیتی و انتظامی را مورد حمله قرار دادند از گروگان گیری تا کشتن آنها که به خانواده هایشان تسلیت می گوییم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا