آذربایجانایران

گزارشی از وقایع ماکو و زخمی شدن دو نفر از اهالی توسط هواداران گروه‌های تروریست کُردی

محمد حسینعلی‌زاده و رضا حسینعلی‌زاده دو تن از اهالی ماکو از توابع استان آذربایجان غربی توسط سه تن از هواداران گروه‌های تروریست کُردی با استفاده از اسلحه شکاری زخمی و در بیمارستان بستری شدند.

 «محمد حسینعلی‌زاده» و «رضا حسینعلی‌زاده» دو  نفر از اهالی ماکو از توابع استان آذربایجان غربی در شامگاه روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط سه تن از هواداران گروه‌های تروریست کُردی با اسلحه زخمی و در بیمارستان بستری شدند. در این میان رضا حسینعلی‌زاده از ناحیه پا مجروح و چهارشنبه شب از بیمارستان مرخص شده اما محمد حسینعلی‌زاده از ناحیه شکم زخمی و روز پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ تحت عمل جراحی قرار گرفته و تا زمان تنظیم این گزارش در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان شهر ماکو تحت مراقبت‌های ویژه می‌باشد.

گفتنی است در جریان مسابقات جام رمضان در شهر ماکو، طرفداران فوتبالی شعارهای مبتنی بر مخالفت با گروه‌های تروریستی و فعالیت آنها در شهرهای استان آذربایجان غربی از جمله «مرگ بر پژاک» و «مرگ بر دموکرات»سر می‌‌دادند.

همزمان نیز طرفداران همان گروه‌های تروریستی تصاویر این شعارها را ضبط و به نیروهای امنیتی ارسال می‌کردند. با این وجود سه تن از هواداران گروه‌های تروریست کُردی مهاجر در اطراف شهر ماکو،  در شامگاه روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ با اسلحه به محمد حسینعلی‌زاده و رضا حسینعلی‌زاده که در میان طرفداران فوتبالی مسابقات جام رمضان حضور داشتند حمله نموده و موجب زخمی شدن این دو برادر ماکویی شدند.

بنا بر اطلاعاتی که صفحه مذکور به دست آورده، با وجود اینکه صابر جعفری دادستان حوزه قضایی ماکو جهت دستگیری عاملان حمله به شهروندان ماکویی قول مساعد داده‌، اما هر سه آنها از ماکو متواری شده‌ و تا زمان تنظیم این گزارش هیچ خبری از آنها در دست نمی‌باشد.

همچنین با بستری شدن محمد حسینعلی‌زاده و رضا حسینعلی‌زاده در بیمارستان بر اثر جراحات وارده، جمعی از اهالی شهر ماکو و خانواده‌ی قربانیان در محل احتمالی اختفای عاملان حمله به این شهروندان تجمع نموده و خواستار دستگیری فوری و رسیدگی به جرایمشان شده‌اند. حال آنکه صابر جعفری دادستان حوزه قضایی ماکو به جای رسیدگی به شکایات خانواده قربانیان، نزدیکان عاملان حمله به شهروندان ماکویی را به شکایت بر علیه تجمع کنندگان و همچنین خانواده قربانیان وا داشته است.

ضمنا نیروهای امنیتی با تمامی گردانندگان رسانه‌های محلی شهر ماکو تماس گرفته و آنها را از انتشار فیلم، عکس و یا هر نوع مطلبی مبنی بر اطلاع‌رسانی در این رابطه منع نموده است.

سردادن شعار مرگ بر دموکرات و پژاک در بازیهای فوتسال در شهر ماکو درحالی بود که ۴۴ سال پیش در‌ ۳۱ فروردین ۱۳۵۸ میتینگ چند هزارنفری افراد مسلح کُرد منسوب به حزب دمکرات کردستان در شهر سولدوز (نقده) که از شهرهای مختلف استان کردستان به منطقه دعوت شده بودند کلید خورد و پس از این اقدام و آغاز درگیری های مسلحانه صدها شهروند تورک به طرز فجیعی کشته شدند.

پژاک و یا حزب حیات آزاد کردستان به عنوان شاخه‌ی ایرانی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، حزب ملی‌گرای مسلح کُردی است که از سوی ایران، ترکیه، ایالات متحده آمریکا و ژاپن به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

گفتنی است از دلایل سر دادن شعار های محکومیت گروهک های تروریستی در بازی های فوتسال، ادعای ارضی  احزاب تروریستی کُرد بر شهرهای غرب آذربایجان، کشتن انسان‌های بی‌گناه همچون سربازان وظیفه‌ای که از روی اجبار خدمت سربازی خود را در یگان‌های مرزبانی شهرهای مرزی استان آذربایجان غربی می‌گذرانند، ناامن کردن منطقه‌ی مذکور ، ایجاد رعب و وحشت در فضای شهرها، قاچاق انسان و مواد مخدر و… از طریق مرزها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا