ایرانجهان

برخی از اعضای سازمان ملل خواستار تحقیق درباره همکاری نظامی روسیه و ایران شدند

چندین کشور اروپایی به همراه آمریکا از سازمان ملل خواستند تا درباره همکاری نظامی روسیه و ایران تحقیق کند.

کشورهای فرانسه، انگلیس، آلبانی و اوکراین تحت رهبری ایالات متحده آمریکا با این استدلال که روسیه هواپیماهای بدون سرنشین از ایران تهیه می‌کند، از سازمان ملل متحد خواستند تا درباره همکاری نظامی روسیه و ایران تحقیق کند.
لیندا توماس-گرینفیلد، نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل به نمایندگی از کشورهای مذکور طی بیانیه‌ای در مقر سازمان ملل گفت که افزایش همکاری نظامی ایران و روسیه به مسکو اجازه داده است تا به جنگ وحشیانه خود علیه کی‌یف ادامه دهد.
وی افزود: آمریکا اخیرا سندی مبنی بر عرضه هواپیماهای بدون سرنشین ایران به روسیه ارائه کرده است. این تدارکات ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.
گرینفیلد با بیان اینکه تخلفات به سازمان ملل گزارش و اسناد تکمیلی ارائه شده است، گفت: سازمان ملل باید به خواسته‌های جامعه جهانی گوش دهد و این تخلفات را بررسی کند.
-“اینها اتهامات بی اساس است”
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز پس از این اتهامات در بین خبرنگاران حاضر شد و گفت: حالا به حقیقت گوش کنید.
نبنزیا با بیان اینکه این اولین بار نیست که این اظهارات را می‌شنوند، افزود: اینها ادعاهای بی اساس است و هدف آن گمراه کردن جامعه بین المللی است.
وی تصریح کرد که اسناد ارائه شده بر اساس اطلاعات نیست، بلکه بر اساس گفتمان سیاسی غیرواقعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا