جهان

وزیر دفاع اوکراین: با پیش‌بینی خوش‌بینانه، جنگ با روسیه تا آخر ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، گفت براساس یک پیش‌بینی خوش‌بینانه، جنگ روسیه علیه کشورش تا آخر سال ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید.

وزیر دفاع اوکراین گفت کشورش در این جنگ همچنان به صورت فوری به سلاح‌های سنگین، به ویژه راکت‌اندازهای چندگانه، تجهیزات توپخانه‌ای، تانک سیستم‌های ضد کشتی و سیستم‌های خودکار موشکی و پدافند هوایی نیاز دارد.

از سوی دیگر، ارتش اوکراین هشدار داد روسیه ناوگان کشتی‌های جنگی خود را در دریای سیاه افزایش داده و خطر شدت گرفتن حمله‌های موشکی علیه اوکراین وجود دارد.

طبق اعلام ارتش اوکراین، روسیه علاوه بر ارسال ناوها و نیروهای هوابرد جدید به دریای سیاه، یک زیردریایی مجهز به ۳۶ موشک کروز را نیز در این دریا مستقر کرده است.

روز شنبه، ارتش اوکراین از انهدام ۴۷ ادوات نظامی روسیه، از جمله یک بالگرد، سه تانک، ۱۱ نفربر، ۲۶ خودرو زرهی و تعدادی تجهیزات توپخانه‌ای خبر داد.

در همین حال، وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که حجم حملات هوایی روسیه به دونباس اوکراین همچنان زیاد است و افزایش حملات با مهمات غیر‌هدایت‌شونده (حملات بدون هدف مشخص) موجب تخریب گسترده مناطق و افزایش تلفات غیرنظامی می‌شود.

فرماندار استان لوهانسک نیز گفت که روسیه دارد از تمام توان خود برای تصرف شهر استراتژیک سیورودونتسک استفاده می‌کند.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین نسبت به تصمیم آمریکا برای ارسال تسلیحات جدید به اوکراین هشدار داد و گفت: «روسیه به راحتی با این محموله‌ها مقابله خواهد کرد، همانطور که ده‌ها سلاح تهیه شده توسط آمریکا را نابوده کرده است.»

در همین حال، اظهارات امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، مبنی بر لزوم پرهیز از تحقیر روسیه، خشم مقام‌های اوکراینی را برانگیخته است.

مکرون روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت: «ما نباید روسیه را تحقیر کنیم تا اگر روزی درگیری‌ها متوقف شد بتوانیم از طریق دیپلماسی راهی برای خروج از وضع کنونی ایجاد کنیم. من اطمینان دارم که فرانسه نقش قدرت میانجی را ایفا خواهد کرد.»

در مقابل، دیمترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، در توییتی نوشت: «تقاضاها برای تحقیر نکردن روسیه، تنها موجب تحقیر فرانسه و کشورهایی خواهد شد که این تقاضا را دارند. زیرا این روسیه است که به تحقیر خود اقدام کرده است. همه ما باید بر این تمرکز کنیم که چگونه روسیه را سرجایش بنشانیم. این کار به صلح و نجات زندگی‌ها منجر می‌شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا