اقتصادایرانسیاست

مجلس ایران به وزیر پیشنهادی «صمت» رأی اعتماد نداد

مجلس ایران به حسین مدرس‌خیابانی، که حسن روحانی هفته پیش برای وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد کرده بود، رأی اعتماد نداد.

حسین مدرس‌خیابانی از ۲۵۵ نماینده حاضر در جلسه امروز چهارشنبه ۲۲ مرداد مجلس، ۱۰۴ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع کسب کرد. این اولین جلسه رأی اعتماد به وزرای دولت در مجلس یازدهم است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، پس از اعلام رأی عدم اعتماد به او گفت: «از رئیس جمهور می‌خواهیم هر چه سریع‌تر وزیر پیشنهادی صنعت را به مجلس معرفی کند.»

محسن زنگنه یکی از نمایندگان مجلس، گفت: «مخالفت ما با شخص آقای مدرس خیابانی نیست بلکه با یکسال عملکرد ضعیف بزرگترین وزارتخانه اقتصادی دولت است که معیشت، تولید و اشتغال به آن گره خورده و ایشان به عنوان قائم مقام سهمی در این ناکامی داشته است.»

آقای مدرس‌خیابانی که دانش‌آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است پس از آنکه رضا رحمانی طی حکمی تحقیر‌آمیز از سوی حسن روحانی برکنار شد، به عنوان سرپرست وزارت صمت انتخاب شد.

آقای رحمانی در نامه‌ای از «تهدیدهای» مکرر محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، درباره عواقب عدم تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی خبر داده و نوشته بود که در روز ۱۷ اردیبهشت واعظی با او تماس گرفت و گفت: «در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی، نمایندگان خصوصا نمایندگان آذری زبان را قانع و برای این طرح رای بگیرید.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا