اجتماعی

حسن روحانی: در شرایط صلح به مردم قول‌هایی داده بودیم نه موقعیت جنگی

رئیس‌جمهور ایران با اذعان این مطلب که دوران تحریم و فشار «یک روز دیرتر یا زودتر» پایان خواهد یافت، افزود: حرف آنهایی که با دولت خرده فرمایش دارند منطقی نیست که می‌گویند در سال ۹۵ و ۹۶ فلان وعده‌ها را دادید اما در فروردین ۹۸ لحن شما فرق کرده است، خب آن وعده‌ها در شرایط صلح بوده است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در مراسم «روز ملی صنعت پتروشیمی» گفت: دوران تحریم و فشار برای «ملت ایران» به سرخواهد آمد یک روز دیرتر یا زودتر.

 

 

روحانی با بیان اینکه در این یکسال و چند ماه می‌بینیم مردم به خوبی ایستادگی کردند، گفت: «این بخش به مردم مربوط است که تحمل و صبرشان بالا برود و بتوانند در شرایط سخت زندگی خود را پیش ببرند. شرایط جنگ با شرایط عادی متفاوت است. برخی می‌گویند چرا نمی‌توانید عین قول‌های خود را عمل کنید ما در شرایط صلح این قول‌ها را داده بودیم بعد وارد جنگ شدیم ما هم آن را آغاز نکردیم آنها جنگ را آغاز کردند که قامت این ملت بزرگ را بشکنند که شکست خوردند.»

 

او افزود: «دوران تحریم و فشار و برای ملت ایران به سرخواهد آمد یک روز دیرتر یا زودتر. بدخواهان متوجه شدند که با فشار حداکثری نمی‌توانند ما را وادار به تسلیم کنند، آنها می‌خواستند ما برویم سر میزی که هر چه گفتند قبول کنیم این کار نشدنی است، ملت ما در سال ۹۷ و ۹۸ مخصوصا  از ۱۳ آبان به خوبی ایستادگی کردند.»

 

روحانی در ادامه با ادعای این مطلب که «وقتی توانستیم تورم شدیدی که پایان‌ پارسال شروع شد و بهار امسال مهارش کنیم، یعنی دشمن ناموفق بوده است»، اضافه کرد: «در مسیر موفقیت اولین عامل حضور شجاعانه مردم در صحنه بوده؛ دومین عامل سرداران جبهه اقتصادی بوده؛ دشمنان به نفت خام فشار آوردند؛ اما پتروشیمی در خط مقدم است. وظیفه همه ما حمایت از آنهایی است که در خط مقدم هستند.»

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا