ایران

«افزایش قیمت بنزین تاکنون منجر به کاهش مصرف سوخت نشده است»

رئیس پلیس راهور ناجا در ایران، با اذعان بر این مطلب که افزایش قیمت بنزین منجر به کاهش مصرف سوخت نشده است، افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده دیروز 105 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که بطور طبیعی باید 94 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شد.

فارس نوشت: «کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه نشست تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت تاثیری در کاهش تصادفات داشته است نیز اظهار داشت: بر اساس گزارشات شاهد کاهش مصرف نبوده‌ایم و دیروز 105 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است. در حالی که در شرایط عادی 94 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شد.»

او گفت: مدیریت مصرف سوخت تنها 3 درصد در کاهش تصادفات اثربخش بوده و 551 نفر در اثر این مدیریت سوخت از تصادفات در امان بوده‌اند، ضمن اینکه زمان اثرگذاری مدیریت سوخت تنها یک سال است و بعد از یک سال اثربخشی خود را از دست می‌دهد.
او در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 170 هزار و 183 مورد تصادف در کشور رخ داده که 365 هزار مجروح به جای گذاشته است گفت: بر اساس آمارها 4 درصد از میزان جان‌باختگان، 3 درصد از تصادفات جرحی و 11 درصد از خسارات ناشی از تصادفات کاهش یافته است، اما این شرایط مطلوب ما نیست و باید راهکارهایی برای کاهش تصادفات در کشور داشته باشیم.
هادیان‌فر خاطرنشان کرد: امیدی نداریم که کاهش تصادفات جدی از طریق افزایش قیمت بنزین ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا