جهان

مرکز مالی استانبول با حضور اردوغان افتتاح شد

رئيس‌جمهور ترکیه در مراسم افتتاح مرکز مالی استانبول گفت که این مرکز یک اکوسیستم مالی جدید در استانبول که نقطه تلاقی سه قاره است ایجاد می‌کند.

رجب طیب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاح مرکز مالی استانبول گفت: مرکز مالی استانبول، با آغاز فعالیت موسسات مالی داخلی و خارجی در منطقه به اقتصاد کشورمان کمک خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که استانبول مرکز مالی ترکیه در طول تاریخ بود، اکنون نیز این مرکز مالی این وظیفه را بر عهده می‌گیرد.

رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت که افتتاح این مرکز دارای اهمیت استراتژیک است. در کنار مراکز مالی قدیمی مانند نیویورک، لندن و فرانکفورت در جهان، مراکز مالی مهمی مانند دبی، سنگاپور و هنگ کنگ نیز وجود دارند که بعدها در این فهرست قرار گرفتند.

اردوغان با بیان اینکه مرکز ثقل مالی جهانی به طور چشمگیری از غرب به شرق تغییر می‌کند، گفت: رقابت تجاری فزاینده بین آسیا و اروپا و موقعیت ژئوپلیتیکی کشور ما دریچه‌های فرصت جدیدی را باز می‌کند.

وی افزود: استانبول، که از لحاظ تاریخی هم به عنوان پل جغرافیایی و هم به عنوان پل تجاری بین شرق و غرب عمل می‌کرد، این پتانسیل را دارد که امروز همان پیوند بین بازارهای مالی برقرار کند.

اردوغان گفت: مرکز مالی استانبول یک اکوسیستم مالی جدید در استانبول که نقطه تلاقی سه قاره است ایجاد می‌کند. ارزش و جایگاه واقعی این مرکز، اینکه چقدر مهم و استراتژیک است در سال‌های آینده بهتر درک خواهد شد.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا