خاورمیانه

برنامه جهانی غذا توزیع کمک‌ها در شمال غزه را متوقف کرد

برنامه جهانی غذا روز سه‌شنبه اعلام کرد توزیع کمک‌ها در شمال غزه را تا مادامی که فضای امنی برای این منظور در باریکه نوار غزه به وجود نیاید، متوقف می‌کند.

این نهاد زیرمجموعه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: «تصمیم به توقف توزیع غذا در شمال نوار غزه کار ساده‌ای نبوده است، و می‌دانیم که این امر به معنای آن است که شرایط در آنجا وخیم‌تر می‌شود و شمار بیشتری از مردم در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی قرار می‌گیرند.»

برنامه جهانی غذا روز دوشنبه نیز به همراه سازمان جهانی بهداشت و آژانس کودکان سازمان ملل متحد هشدار داده بود که غذا و آب سالم در غزه «به‌طرزی باورنکردنی کمیاب و بیماری‌ها فراوان است» که این شرایط «منجر به افزایش موارد سوء تغذیه حاد می‌شود».

این سه نهاد وابسته به سازمان ملل گفتند که بحران غذایی به ویژه در شمال غزه شدید است به طوری که گزارش‌ها نشان می‌دهد در ماه گذشته از هر شش کودک زیر دو سال یک کودک دچار سوء تغذیه حاد است، حال آن که شرایط امروز در آنجا حتی از ماه قبل هم وخیم‌تر است.

حمله اسرائیل به غزه در پی حمله مرگبار گروه‌ افراطی حماس به جنوب اسرائیل، اکثر جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه را آواره کرده و باعث کمبود شدید غذا، آب و تجهیزات پزشکی شده است. آمریکا و اروپا گروه افراطی حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا