نماد سایت Aznews TV

فعال ملی آذربایجان «جعفر اسماعیل زاده» در تبریز بازداشت شد

یک منبع مطلع در این باره گفت: «صبح دیروز سه شنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۱ ماموران اطلاعات سپاه پاسداران ایران، آقای جعفر اسماعیل زاده را در مقابل منزلش در تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.»

به گفته این منبع مطلع، ماموران همچنین با حکم دادگاه، منزل جعفر اسماعیل زاده را نیز تفتیش کرده اند و موبایل فرزندش میلاد اسماعیل زاده (آتیلا)، همچنین سه فلش مموری را نیز ضبط کرده و با خود برده اند.

از علت دستگیری و محل نگهداری این فعال مدنی آزربایجان خبری در دست نیست.

جعفر اسماعیل زاده و فرزندش آتیلا(میلاد) به دلیل فعالیت های مدنی شان در جهت احقاق حقوق تورک های آزربایجان جنوبی، پیش از این نیز چندین بار توسط نیروهای امنیتی ایران احضار، بازداشت و زندانی شده اند.

پیشتر شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز این پدر و پسر فعال آزربایجانی را به «اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق پخش اعلامیه و تراکت و نوشتن مطالب مخالف نظام روی تابلو برخی اماکن و عکسبرداری و انتشار آن در فضای مجازی» به ۶ ماه حبس محکوم کرد و آنها در خردادماه ۹۹، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان تبریز منتقل شدند.

جعفر اسمعیل زاده داور و مربی رسمی فدراسیون در رشته ورزشی رزمی کیک بوکس بوده و میلاد اسمعیل زاده دارای قهرمانی کشوری و بین المللی در این سبک ورزشی است.

خروج از نسخه موبایل