آذربایجان

فعال ملی آذربایجان «جعفر اسماعیل زاده» در تبریز بازداشت شد

جعفر اسماعیل زاده از فعالین ملی مدنی آزربایجان جنوبی توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران ایران، در تبریز بازداشت شد.

یک منبع مطلع در این باره گفت: «صبح دیروز سه شنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۱ ماموران اطلاعات سپاه پاسداران ایران، آقای جعفر اسماعیل زاده را در مقابل منزلش در تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.»

به گفته این منبع مطلع، ماموران همچنین با حکم دادگاه، منزل جعفر اسماعیل زاده را نیز تفتیش کرده اند و موبایل فرزندش میلاد اسماعیل زاده (آتیلا)، همچنین سه فلش مموری را نیز ضبط کرده و با خود برده اند.

از علت دستگیری و محل نگهداری این فعال مدنی آزربایجان خبری در دست نیست.

جعفر اسماعیل زاده و فرزندش آتیلا(میلاد) به دلیل فعالیت های مدنی شان در جهت احقاق حقوق تورک های آزربایجان جنوبی، پیش از این نیز چندین بار توسط نیروهای امنیتی ایران احضار، بازداشت و زندانی شده اند.

پیشتر شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز این پدر و پسر فعال آزربایجانی را به «اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق پخش اعلامیه و تراکت و نوشتن مطالب مخالف نظام روی تابلو برخی اماکن و عکسبرداری و انتشار آن در فضای مجازی» به ۶ ماه حبس محکوم کرد و آنها در خردادماه ۹۹، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان تبریز منتقل شدند.

جعفر اسمعیل زاده داور و مربی رسمی فدراسیون در رشته ورزشی رزمی کیک بوکس بوده و میلاد اسمعیل زاده دارای قهرمانی کشوری و بین المللی در این سبک ورزشی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا