آذربایجانایران

برگزاری دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میلاد آرمون، فعال آذربایجانی

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میلاد آرمون فعال آذربایجانی برگزار شد

آذنیوزتی وی به استناد از انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان در ایران (آداپ) گزارش می دهد، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میلاد آرمون و هفت تن دیگر از متهمان پرونده موسوم به شهرک اکباتان و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ در روز شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.
میلاد آرمون، علیرضا کفایی، امیرمحمد خوش‌اقبال، علیرضا برمرز پورناک، محمدمهدی حسینی، حسین نعمتی، مهدی ایمانی و نوید نجاران از متهمان این پرونده می‌باشند. این افراد از دهم مرداد ۱۴۰۲ از زندان رجایی شهر کرج به زندان قزلحصار منتقل شده اند. پرونده این افراد به دو بخش تقسیم شده است: شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک به اتهام “مشارکت در قتل” می‌پردازد و اتهامات محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی در دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی در حال رسیدگی است.
شنبه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات هشت متهم پرونده موسوم به (شهرک اکباتان) در اولین جلسه دادرسی خود توسط قاضی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری یک استان تهران، برگزار و بخشی از دفاعیات متهمان این پرونده اخذ شده بود.

براساس کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اتهام تفهیم شده به میلاد آرمون، محمدمهدی حسینی و مهدی ایمانی”محاربه”و اتهام تفهیم شده به سایر بازداشت شدگان این پرونده،”مشارکت در قتل”و “اخلال در نظم عمومی”عنوان شده بود.

میلاد آرمون متولد روستای قوشا از توابع مشکین شهر، به اتهام “مشارکت در قتل طلبه بسیجی” آرمان علیوردی و “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” در روز ۱۲ آبان ۱۴۰۱ دستگیر شده بود. پته گوتلاند نماینده پارلمان سوئد کفالت سیاسی امداد آرمون را در آذر ماه ۱۴۰۱ بر عهده گرفته و خواستار توقف اعدام‌ها در ایران شده بود. میلاد آرمون حتی با دستان و چشمان بسته، اتهامات وارده از سوی بازجو_خبرنگار را در تلوزیون ایران رد کرده و منکر داشتن هرگونه سلاحی شده بود.
دستگیر شدگان این پرونده تحت شکنجه و انفرادی به اعتراف علیه همدیگر مجبور شده بودند و موارد زیادی از ابهامات و تناقض‌ها در این پرونده موجود هست از جمله: وجود ایرادات قانونی فراوان در پرونده و فشارهای محمد شهریاری معاون دادستان و دیگر مقامات قضایی برای دستگیری بیشتر در این پرونده و حضور ضابطان متعدد و به تبع آن متهمان متعدد _که در مراحل اولیه بالغ بر بیش از ۵۰ نفر بوده _، فقدان شواهد و مدارک معتبر و مصادیق عینی و عملی برای انتصاب اتهامات و به ویژه اتهام محاربه از این دسته اند.
#میلاد_آرمون
#پرونده_اکباتان
#اردبیل
#آذربایجان
#اعتراضات_سراسری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا