اجتماعیایرانسیاست

بازداشت زهراء كعبى فعال مدنی عرب در بندر معشور (ماهشهر) و مصادره وسائل عكاسى وى

نيروهاى اداره اطلاعات ايران زهراء بيراتى (كعبى)، عكاس مستقل و فعال مدنی عرب، از اهالى بندر معشور (ماهشهر) را روز سه‌شنبه ۴ خرداد در منزلش بازداشت كردند.

به گزارش فعالین حقوق بشر عرب احوازی، نيروهاى لباس شخصى اداره اطلاعات ايران يك عكاس مستقل و فعال مدنی عرب بنام زهراء بيراتى (كعبى)، ۳۵ساله، از اهالى بندر معشور (ماهشهر) را در منزلش بازداشت كردند.

به گزارش فعالین حقوق بشر عرب احوازی به نقل از منابع محلى، نیروهای امنیتی به خانه زهراء كعبى، روز سه شنبه چهارم خرداد، یورش بردند و بعد از بازرسى منزل و ايجاد رعب و وحشت بين افراد اين خانواده، و به بهانه نداشتن مجوز رسمى عكاسى، موبايل، دوربین عكاسى و کامپیوترش را مصادره و او را به مكان نامعلومى منتقل كردند.

يكى از منابع فعالان حقوق بشر مى گويد؛ «دليل بازداشت زهراء بيراتى تصوير گرفتن از مادران كشته شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ در شهرهاى محمره (خرمشهر) و معشور (ماهشهر) است.»

اين منبع مى گويد: «زهراء به همراه وسائل تصويربردارى با خود بردند اما او را همان روز آزاد كردند و وسائلش را مصادره كردند.»

شايان ذكر است که این فعال عرب در پوشش تصویری جنبه های کشتار و سرکوب معترضین در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ و همچنين در مستند سازی مکان های تاریخی و باستانی و تصاويرى از خرابى جنگ ايران-عراق در مناطق عرب نشين نقش مهمى داشته است.

اين فعال تصاوير خود را در فضاى مجازى از جمله صفحه شخصى خود در انستاگرام منتشر كرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا