ایران

کدخدایی: جمهوری اسلامی همیشه به اعتراضات مسالمت آمیز گوش فرا داده است

سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه با شبکه فرانس ۲۴ در مورد دلیل قطع شبکه اینترنت ایران در زمان اعتراضات، گفت: اگر یک جاده یا آزادراه وجود داشته باشد و «تروریست‌ها» بیایند از طریق آن «دست به عملیات خرابکارانه بزنند» شما اولین کاری که در مورد این آزادراه انجام می‌دهید، چیست؟ بدون شک آن را می‌بندید. 

عباس کدخدایی، سخنگوی نهاد شورای نگهبان، امروز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه فرانس ۲۴ در باره سرکوب معترضان در ناآرامی های اخیر ایران گفت: «نیروهای امنیتی وظیفه داشتند در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه در برابر اقدامات خرابکارانه و حمله به مراکز دولتی مقابله کنند.»

 

 

کدخدایی اضافه کرد: «ما باید بتوانیم کسانی را که برای معیشت خود دست به اعتراض می‌زنند را با کسانی که مرتکب اقدامات تروریستی و خرابکاری شده‌اند را تفکیک کنیم.»

 

او مدعی شد کسانی که از بیرون شاهد حوادث داخل ایران هستند همیشه نمی‌توانند به طور دقیق برداشت صحیح از حوادث داشته باشند. «متأسفانه» تحلیل‌هایی که در خارج از ایران انجام می‌شود، «همیشه نادرست» بوده است.

 

گفتنی است که۴۰ روز از اعتراضات به گرانی بنزین در شهرهای مختلف ایران می‌گذرد و خانواده کشته شدگان در تدارک برگزاری مراسم چهلمین روز جان‌باختگان هستند. مقام‌های ارشد دولتی در ایران اما همچنان از بیان آمار مشخص و جزییات در باره شمار کشته‌شدگان و دستگیرشدگان خودداری می‌کنند.

 

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در مورد دلیل بسته شدن دسترسی مردم به اینترنت در زمان اعتراضات گفت: اگر یک جاده یا آزادراه وجود داشته باشد و «تروریست‌ها بیایند» از طریق آن «دست به عملیات خرابکارانه بزنند» شما اولین کاری که در مورد این آزادراه انجام می‌دهید، چیست؟ بدون شک آن را می‌بندید.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا