خاورمیانه

بیانیه مقتدی صدر خطاب به معترضان: ادامه دهید که ثمره اعتراضات در حال به بار نشستن است

رهبر جریان صدر عراق، در پی درخواست شماری از فرماندهان دستگاه های امنیتی و نظامی این کشور مبنی بر خروج هوادارن این شخصیت سیاسی از صحنه اعتراضات، با صدور بیانیه ای خطاب به معترضان تاکیدکرد: ادامه دهید که ثمره اعتراضات در حال به بار نشستن است

مقتدی صدر رهبر جنبش صدر عراق امروز پنجشنبه، با صدور بیانیه ای خطاب به معترضان در شهرهای عراق، با اشاره بر این مطلب که از اغلب رفتارهایتان(معترضان) ناراضیم اما نمیخواهم به شما فشار بیاورم، تاکید کرد: ادامه دهید که ثمره اعتراضات در حال به بار نشستن است.

 

مقتدی صدر در بیانیه امروز خود که در توییتر منتشر کرد، از اینکه برخی او را متهم به «سوار شدن به موج اعتراض‌ها» و «پناه بردن به عباها» متهم کرده‌اند، انتقاد کرد و گفت که او از ابتدا تلاش کرده است خود را از «فتنه کوری» که بین «دولت سر تا پا فاسد» و معترضان رخ می‌دهد، دور کند؛ معترضانی که بنا به اظهار مقتدی صدر بعد از ناامیدی از این دولت، ملزم به تظاهرات مسالمت‌آمیز نشدند.

وی در بخش دیگری از این بیانیه، خطاب به معترضان در شهرهای عراق توصیه کرده است که «مراقب نفوذ بعثی ها باشند»

رهبر جریان صدر عراق هرگونه امر و نهی به معترضان و طرفداران خود را رد کرد و گفت که آنچه رخ داد اراده مردم بود که از او و از همه بزرگتر و قوی‌تر است. مقتدی صدر همچنین از آینده عراق ابراز نگرانی کرده است.

وی در پایان تاکید داشته است که «اگر دولت فورا استعفا ندهد این به معنای آغاز پایان عراق است.»

 

گفتنی است که امروز شماری از فرماندهان دستگاه های امنیتی و نظامی استان های مرکزی و جنوبی عراق در نامه ای «فوری» به مقتدی صدر، از او خواسته بودند تا معترضان هوادار خود را از «میدان اعتراض» خارج کند.

 

ناآرامی ها در عراق از دو ماه پیش در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و فساد در این کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا