نماد سایت Aznews TV

هشدار رجب طیب اردوغان به حفتر: در صورت ادامه حملات، ترکیه به آن پاسخ خواهد داد

هشدار رجب طیب اردوغان به حفتر: در صورت ادامه حملات، ترکیه به آن پاسخ خواهد داد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی خود در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، در ارتباط با تحولات اخیر در لیبی و تلاش برای برقراری آتش بس بین دولت وفاق ملی و نیروهای حفتر در مذاکرات مسکو، پایتخت روسیه گفت: ما بر سر قول خودمان در این زمینه ایستاده‌ایم، اما متاسفانه حفتر کودتاگر در میز مذاکره نیز با توسل به مکر و حیله توافقنامه آتش بس را امضا نکرده و مسکو را ترک و از آن جا فرار کرد. در صورت ادامه حملات حفتر به برادران لیبیایی و دولت مشروع این کشور پاسخ مناسب را خواهیم داد.

 

 

رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: حفتر کودتا‌گر با شروطی که مطرح کرده قصد و چهره اصلی خود را نمایان کرد. روز یکشنبه مساله لیبی را در سطح رهبران در برلین بررسی می کنیم.

 

وی اظهار داشت: ترکیه نمی‌تواند در قبال آنچه در لیبی رخ می‌دهد دست بسته بماند. کسانی که لیبی را با خون و آتش آلوده می‌کنند، کینه خود را نسبت به ترکیه نشان می‌دهند.

 

آقای اردوغان تاکید کرد: اگر حفتر کودتاچی به حمله خود به دولت و ملت لیبی ادامه دهد ترکیه در دادن درسی به وی کوتاهی نخواهد کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به موضوع سوریه، خاطرنشان کرد: جهان می‌داند که در ادلب چه می‌گذرد اما برای حل بحران آن تلاش نمی‌کند.

 

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: ما در سوریه، لیبی و دریای مدیترانه به دنبال ماجراجویی نیستیم. به دنبال امپریالیسم به هیچ عنوان نیستیم. چشم هایمان با طمع به دست آوردن پول بیشتر و چاه‌های نفت نیز کور نشده است. تنها هدف ما دفاع از حقوق و آینده خودمان و برادران مان است.

 

وی اظهار داشت: آتش‌بس جدیدی در ادلب آغاز شده است، امیدوارم پایدار باشد. اگر لازم باشد، برای مقابله با کارشکنی رژیم (سوریه) در آتش بس ادلب مصمم هستیم.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل