خاورمیانه

هشدار رجب طیب اردوغان به حفتر: در صورت ادامه حملات، ترکیه به آن پاسخ خواهد داد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد اگر «حفتر» به حمله خود به دولت و ملت لیبی ادامه دهد ترکیه در دادن درسی به وی کوتاهی نخواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی خود در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، در ارتباط با تحولات اخیر در لیبی و تلاش برای برقراری آتش بس بین دولت وفاق ملی و نیروهای حفتر در مذاکرات مسکو، پایتخت روسیه گفت: ما بر سر قول خودمان در این زمینه ایستاده‌ایم، اما متاسفانه حفتر کودتاگر در میز مذاکره نیز با توسل به مکر و حیله توافقنامه آتش بس را امضا نکرده و مسکو را ترک و از آن جا فرار کرد. در صورت ادامه حملات حفتر به برادران لیبیایی و دولت مشروع این کشور پاسخ مناسب را خواهیم داد.

 

 

رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: حفتر کودتا‌گر با شروطی که مطرح کرده قصد و چهره اصلی خود را نمایان کرد. روز یکشنبه مساله لیبی را در سطح رهبران در برلین بررسی می کنیم.

 

وی اظهار داشت: ترکیه نمی‌تواند در قبال آنچه در لیبی رخ می‌دهد دست بسته بماند. کسانی که لیبی را با خون و آتش آلوده می‌کنند، کینه خود را نسبت به ترکیه نشان می‌دهند.

 

آقای اردوغان تاکید کرد: اگر حفتر کودتاچی به حمله خود به دولت و ملت لیبی ادامه دهد ترکیه در دادن درسی به وی کوتاهی نخواهد کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به موضوع سوریه، خاطرنشان کرد: جهان می‌داند که در ادلب چه می‌گذرد اما برای حل بحران آن تلاش نمی‌کند.

 

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: ما در سوریه، لیبی و دریای مدیترانه به دنبال ماجراجویی نیستیم. به دنبال امپریالیسم به هیچ عنوان نیستیم. چشم هایمان با طمع به دست آوردن پول بیشتر و چاه‌های نفت نیز کور نشده است. تنها هدف ما دفاع از حقوق و آینده خودمان و برادران مان است.

 

وی اظهار داشت: آتش‌بس جدیدی در ادلب آغاز شده است، امیدوارم پایدار باشد. اگر لازم باشد، برای مقابله با کارشکنی رژیم (سوریه) در آتش بس ادلب مصمم هستیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا