ایرانجهان

انعکاس گسترده خبر شکنجه یاشار پیری توسط نیروهای امنیتی ایران در رسانه‌های مطرح تورکیه

در پی شکنجه یاشار پیری توسط نیروهای بسیجی در تبریز و بستری شدن او در بیمارستان امام رضا رسانه‌های مطرح تورکیه به انعکاس این خبر پرداختند.

در پی شکنجه یاشار پیری توسط نیروهای بسیجی در تبریز و بستری شدن این فعال مدنی آذربایجانی در بیمارستان امام رضا این شهر، رسانه‌های مطرح تورکیه با پوشش این خبر به انعکاس آن پرداختند.

روزبه پیری، برادر یاشار پیری، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت که برادرش یاشار، در تاریخ ۲۱ فوریه، روز جهانی زبان مادری در تبریز توسط مامورین امنیتی بازداشت شده و در آن هنگام بدلیل اسپری شدن بیش ‌از حد گاز فلفل در وضعیت جسمی وخیمی بسر می برد.

همچنین بخوانید: یاشار پیری پس از آزادی از شدت شکنجه‌ها در بیمارستان بستری شد

برادر پیری گفت: “هنگامی که چند نفر از نیروهای شبه نظامی بسیجی برادر من را مورد ضرب و شتم قرار داده و وی را بازداشت می‌کنند، از نزدیک به صورت او گاز فلفل اسپری می‌کنند و با پوشاندن سر او با کلاه کاپشن‌اش، مانع از باز دم ماده شیمیایی توسط برادر من می‌شوند.”

همچنین بخوانید: گزارشی از چگونگی ربایش و شکنجه یاشار پیری توسط «یکی از حوزه‌های بسیج» با دستور «اطلاعات سپاه» 

وی بیان داشته که برادرش ۴ روز در بازداشت بوده و سلامتی‌اش طی آن مدت رو به وخامت می‌گذارد و به همین دلیل او بصورت مشروط آزاد می‌کنند.

روزبه پیری افزوده است: “وقتی برادرم آزاد شد، صورتش متورم بود. ما او را به بیمارستانی در تبریز منتقل کردیم. چون کلیه هایش از کار افتاده بودند، او را دیالیز کردند. پزشکان وی گفتند که این امر ناشی از ماده کپسایسین موجود در گاز فلفل است. ما نگران وضعیت سلامتی برادرم هستیم.”

همچنین بخوانید: افزایش نگرانی‌ها از وضعیت جسمی یاشار پیری؛ انتقال به بخش پیوند کلیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا