ایرانجهانخاورمیانه

رایزنی وزیر دفاع اسرائیل و مشاور امنیت ملی آمریکا درباره تهدید هسته‌ای و منطقه‌ای ایران

بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل، و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، طی دیداری در کاخ سفید درباره تهدید ناشی از برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی در منطقه گفت‌وگو کردند.

طبق اعلام وزارت دفاع اسرائیل، بیشتر این دیدار بر تهدید هسته‌ای و منطقه‌ای ایران تمرکز داشت.

مایکل هرتزوگ، سفیر اسرائیل در آمریکا، و تعدادی از مقام‌های ارشد نظامی اسرائیل نیز در این دیدار حضور داشتند.

وزیر دفاع اسرائیل در این دیدار بر ضرورت همکاری نزدیک کشورش با آمریکا برای مهیا شدن برای سناریوهای مختلف آینده در ارتباط با ایران تاکید کرد.

بنی گنتس در توییتی نوشت: «با مشاور امنیت ملی آمریکا درباره تهدید فزاینده ایران برای جهان، منطقه و اسرائیل از طریق برنامه اتمی‌اش و تجاوزات تهران از طریق نیروهای نیابتی، فعالیت‌های دریایی، حملات سایبری و موارد دیگر و راه‌های ایجاد جبهه متحد علیه بزرگترین بی‌ثبات‌کننده منطقه بحث کردیم.»

دو طرف همچنین درباره سفر جو بایدن به اسرائیل و گام‌های برداشته شده برای تقویت همکاری آمریکا و اسرائیل و گسترش روابط منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

دیدار هیات نظامی اسرائیل از آمریکا در پی سفر منطقه‌ای جو بایدن به خاورمیانه، در حالی صورت می‌گیرد به گزارش کانال ۱۳ اسرائیل، دو کشور قرار است در ماه جاری در یک رزمایش مشترک گسترده، حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را شبیه‌سازی کنند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که مذاکرات برای احیای برجام بدون هیچ نتیجه مشخصی متوقف شده است.

روز شنبه امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، در تماس با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، نسبت به عدم پیشرفت در مذاکرات احیای برجام ابراز تاسف کرد و از جمهوری اسلامی خواست برای بازگشت متقابل به تعهدات برجام «تصمیمی واضح» بگیرد.

طبق اعلام کاخ الیزه، مکرون به رئیسی گفت احیای برجام هنوز ممکن است، اما باید هر چه سریع‌تر صورت گیرد.

رئیسی نیز در این تماس صدور قطعنامه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اقدامی بحران‌ساز و با هدف ایجاد فشار علیه ایران خواند و گفت این اقدام آژانس موجب ضربه زدن به اعتماد سیاسی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا