جهانسلامتی و زندگی

ترامپ: در جنگ علیه کرونا سریع‌تر از آنچه دیگران تصور کنند پیروز خواهیم شد

ترامپ افزود که اجازه نخواهد داد ویروس کرونا به مشکل اقتصادی بلند مدتی تبدیل شود و این شیوع این ویروس دیر یا زود پایان می‌یابد اما الآن وقت برای تصفیه حساب‌های سیاسی نامناسب است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده بامداد سه‌شنبه 24 مارس 2020 ضمن اعلام این‌که آزمایش‌های بالینی برای یافتن دارویی برای بیماری ابتلا به ویروس جدید کرونا از امروز سه‌شنبه در نیویورک آغاز خواهد شد، گفت: «در جنگ علیه ویروس کرونا سریع‌تر از آنچه دیگران تصور کنند، پیروز خواهیم شد».

به گزارش خبرگزاری‌ها ترامپ در کنفرانسی خبری در حضور کمیته بحران آمریکا برای مبارزه با کرونا گفت که شرکت‌های بزرگ و کوچک آمریکایی به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند و به رایزنی‌های مستمر میان جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها برای اختصاص بودجه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد.

ترامپ افزود که اجازه نخواهد داد ویروس کرونا به مشکل اقتصادی بلند مدتی تبدیل شود و این شیوع این ویروس دیر یا زود پایان می‌یابد اما الآن وقت برای تصفیه حساب‌های سیاسی نامناسب است.

ترامپ از مردم آمریکاخواست تا به فاصله‌های اجتماعی توصیه شده را رعایت کنند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری شود.

ترامپ پیش از این با اعلام وضعیت فوق العاده پزشکی در ایالات آسیب دیده از شیوع کرونا در آمریکا گفت که او از موضع چین درباره انتشار ویروس جدید کرونا «کمی ناراحت است» و چین را مجددا متهم کرد که اطلاعات مهمی درباره همه‌گیری ویروس کرونا را به اشتراک نمی‌گذارد.

ترامپ همچنین تاکید کرد که مقامات چینی «می‌بایست ما را مطلع می‌کردند» و عبارت «ویروس چینی» که رژیم چین را به شدت ناراحت می‌کند را تکرار کرد.

ترامپ علی‌رغم اینکه گویا ظاهرا مقامات چینی را درباره انتشار ویروس کرونا که برای اولین بار در دسامبر گذشته در شهر ووهان چین کشف شده، مسئول می‌داند اما تاکید کرد که رابطه بی‌نهایت خوبی با شی جین پینگ همتای چینی خود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا