ایرانسلامتی و زندگی

کمبود شدید دارو و خون برای بیماران خاص کرمان؛ داروهای داخلی حال بیماران را بدتر می‌کند

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج بیماران خاص استان کرمان اعلام کرد: «بیماران کلیوی موسسه از لحاظ دارویی با کمبود و بیماران پیوندی و تالاسمی هم نیازمند داروهای خارجی هستند.»

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از ایلنا، علی شمسی‌نیا امروز یکشنبه ۱۲ مرداد اعلام کرد که «توان مالی موسسه برای رسیدگی به این عزیزان رو به پایان است. در شرایط کنونی تهیه و خرید دارو و سایر لوازم درمان برای ما بسیار سخت شده است.»

آقای شمس‌نیا با اشاره به بحران کمبود دارو گفت: «برای تهیه دارو‌های خارجی بیماران خاص (کلیوی ،تالاسمی و ام .اس) در استان به شدت با کمبود مواجهیم  از طرف دیگر بدن بیماران نسبت به مصرف داروهای داخلی  واکنش نشان می‌دهد و حال شان را  بد می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «در برخی موارد هم  زخم هایی در محل تزریق دارو ایجاد می شود که بسیار ناجور است. به عبارتی داروهای داخلی نیاز بیماران را برطرف نمی کند که به نظرم وزارت بهداشت حتما باید در این باره چار‌ه‌ای بیندیشد.»

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج اظهار داشت: «از مسئولان تقاضامندیم با ارائه تسهیلات به این بیماران در این شرایط سخت کرونایی کمک کنند که بتوانند در دوران کرونا امکانات دارویی شان را تاحدودی برطرف کنند.»

در همین زمینه عمار دولتی مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی استان کرمان نیز گفت: «همه بیماران انجمن مشکل دارو و درمان دارند. متاسفانه اهدای خون کاهش یافته و کمبود خون برای بیماران داریم. داروهای وارداتی نیز یا بسیار کم است و یا اگر باشد  هزینه آن بسیار بالا است که تامین‌شان از عهده بیماران خارج است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا