جهان

کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه اشخاص و رسانه‌های روسیه وضع کرد

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا، روز جمعه در میانه نشست گروه ۲۰ در مالی اندونزی اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه اشخاص و سازمان‌های روسیه، با تمرکز بر آنهایی که در انتشار اطلاعات نادرست دخالت دارند، وضع کرده است.

در این فهرست تازه، نام افرادی چون یوگنی پری‌پین، نویسنده و روزنامه‌نگار روسی، آرکادی مامونتوف، مجری و مستندساز تلویزیونی، و همچنین سومباتوویچ گاسپاریان، رئیس بخش بین‌الملل رادیو-تلویزیون دولتی راشا تودی، به چشم می‌خورد. ۱۵ رسانه و نهاد تحت کنترل دولت روسیه نیز در این فهرست جای دارند.

کانادا، همچنین تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر میخائیلوویچ گوندیایف، رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه، که از حامیان جنگ اوکراین است، وضع کرده است. گوندیایف، در میان موعظه‌های خود، همواره از «اهمیت و جنبه‌های مذهبی» جنگ اوکراین سخن گفته است.

وزیر خارجه کانادا در بیانیه خود با تأکید بر اینکه ماشین تبلیغاتی روسیه باید پاسخگوی دروغ‌های خود باشد،‌ گفت: «پیام امروز ما برای کسانی که فروشنده فریب هستند این است که کانادا متعهد به مبارزه با اطلاعات نادرست است، و در این کارزار، کنار اوکراین خواهد ایستاد.»

جولی، همچنین از راه‌اندازی وب‌سایتی خبر داد که به منظور مقابله با دروغ‌های کرملین درباره جنگ اوکراین آغاز به کار کرده است.

کانادا تاکنون بیش از ۱۶۰۰ شخص یا نهاد روسی را در پاسخ به جنگ روسیه در اوکراین تحریم کرده است. بر این اساس، شهروندان و نهادهای کانادایی از هرگونه مبادله ملکی یا تجاری، و همچنین ارائه خدمات بانکی به روسیه، منع شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا