آذربایجان

«یاتان میللت چکر ذیللت»؛ گزارشی از آخرین وضعیت بازداشت شدگان تظاهرات ۲۳ اردیبهشت اردبیل

مامورین امنیتی ضمن متفرق کردن تجمع کنندگان در اردبیل، معترضانی که گوشی موبایل در دست داشته اند را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

بنا به اطلاع نزدیکان، برخی از بازداشت شدگان تظاهرات ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در اعتراض به وضعیت بغرنج معیشتی با تکمیل پرونده قضایی در بازداشت بسر می برند.

 منابع موثق از اردبیل خبر می دهد که تعداد افراد بازداشت شده حدود ۶۳ نفر بوده است که برخی از بازداشت شدگان حین دستگیری، در زمان انتقال و در حیاط پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی شهرستان اردبیل مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس در دو مرحله از جمله شامگاه ۲۳ اردیبهشت و صبح ۲۴ اردیبهشت پس از اخذ تعهد کتبی آزاد شده اند و تعداد ۱۸ نفر از افراد بازداشتی از جمله ۳ خانم پس از تشکیل پرونده و صدور قرار وثیقه بطور موقت به زندان اردبیل منتقل شده اند.

تهدید خانواده افراد بازداشتی، مبنی بر عدم اطلاع رسانی وضعیت نزدیکانشان مانع اطلاع دقیق از اسامی بازداشت شدگان گردیده و صحفه مذکور علی رغم اطلاع از مشخصات برخی از افراد امکان انتشار اسامی مذکور را نیافته است.

همچنین پس از تظاهرات مذکور و طی ۳ روز اخیر مامورین امنیتی با تماس تلفنی و تهدید برخی از افراد از آنها خواسته اند که برای ادای توضیحات در ستاد خبری شهرستان اردبیل حاضر گردند.

در ساعت ۱۷:۴۰ روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ تعدادی از جوانان و فعالین مدنی در میدان شریعتی اردبیل اقدام به تجمع در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی کرده بوده اند.

در ابتدا تظاهرات مردم با سه شعار «یاتان میللت، چکر ذیللت»، «آذربایجان میللتی چکمز بو ذیللتی» ، «نیروی انتظامی؛ حیمایت حیمایت» همراه بوده است که با مداخله و ضرب و شتم نیروهای امنیتی، لباس شخصی و نیروی انتظامی تجمع کنندگان متفرق شده بودند.

مامورین امنیتی ضمن متفرق کردن تجمع کنندگان اشخاصی که گوشی موبایل در دست داشته است را مورد ضرب و شتم قرار داده و گزارشها حاکی از آن است تعدادی از گوشی های همراه تظاهرات کنندگان و رهگذران شکسته شده است؛ که با شعار «بی شرف بی شرف» حاضران همراه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا