آذربایجانایران

آذربایجان در مقابل تروریسم خواهد ایستاد؛ گرامیداشت شهدای وقایع ۵۸ سولدوز

جمعی از فعالین حرکت ملی آذربایجان روز پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲، با حضور بر سر مزار شهیدان وقایع بهار ۱۳۵۸، یاد و خاطره مدافعان سولدوز و افرادی که به دست نیروهای حزب دموکرات کردستان شهید شده بودند را گرامی داشته اند.

۴۴ سال پیش در‌ ۳۱ فروردین ۱۳۵۸ میتینگ چند هزارنفری افراد مسلح کُرد منسوب به حزب دمکرات کردستان در شهر سولدوز (نقده) که از شهرهای مختلف استان کردستان به منطقه دعوت شده بودند کلید خورد و پس از این اقدام و آغاز درگیری های مسلحانه صدها شهروند تورک به طرز فجیعی کشته و دهها نفر از اهالی در هنگام دفاع از شهر سولدوز به دست نیروهای این سازمان تروریستی شهید شدند.

روز چهارشنبه نیز در دیدار مسابقات جام رمضان شهرستان سولدوز(نقده) آذربایجان غربی، تماشاگران همزمان با وقایع بهار ۱۳۵۸ با سردادن شعارهایی ضمن محکومیت اقدامات تروریستی، اعتراض خود را نسبت به جنایت و جولان گروهک‌ تروریستی،پژاک و حزب دموکرات کردستان در منطقه و ادعاهای ارضی در قبال سرزمین‌های آذربایجان، به نمایش گذاشتند.

«مرگ بر پژاک»، «مرگ بر دموکرات»، «بوتوپراق دان پای اولماز سولدوز کردستان اولماز»، «آذربایجان وار اولسون ایسته‌مه‌ین کور اولسون»، «تورک دیلینده مدرسه اولمالیدی هر کسه»عنوان‌ برخی‌ از‌ شعارهای‌ تماشاگران آذربایجانی‌ بود که‌ در جریان بازی‌ سر‌ داده‌ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا