اجتماعیاقتصادایرانسیاست

در ادامه اعتصابات کارگری در ایران، کارگران شرکت هپکو اراک در هفتمین روز اعتصاب هستند

کارگران شرکت هپکو اراک در اعتراض به «خصوصی‌سازی» و عدم  «بهروه‌وری و رونق» در داخل شرکت برای هفتمین روز متوالی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از ایلنا، کارگران معترض شرکت هپکو اراک امروز یکشنبه ۱۹ مرداد ماه می‌گویند: «تیم مدیریتی سازمان خصوصی‌سازی که اکنون یک سال است در شرکت مستقر شده، نتواسته شرکت را به بهروه‌وری و رونق برساند و همچنان تولید در این کارخانه صنعتی قدیمی متوقف است.»

کارگران هپکو ضمن ابراز نگرانی از آینده شرکت و واگذاری بخشی از سهام به‌جای دیون دولت به تامین اجتماعی می‌گویند: «هپکو از زمان واگذاری در اوایل دهه ۹۰ [شمسی]، راه سقوط را با سرعت طی کرد؛ اکنون هیچ سفارش ساختی ندارد و حقوق کارگران با فروش اموال یا گرفتن وام پرداخت می‌شود کما اینکه همین الان دو ماه مطالبات مزدی کارگران پرداخت نشده است.»

بنا به این گزارش، امروز، تقریباً یک هفته است که کارگران هپکو در اعتراض به بلاتکلیفی و معوقه‌های خود، تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

خبرگزاری ایلنا، یکشنبه ۱۹ مرداد همچنین گزارش داد که ده‌ها نفر از معلمان خرید خدمت از شهرستان‌های مختلف با سفر به تهران در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. این معلمان خواستار رسیدگی به وضعیت استخدامی خود شده‌اند.

هم‌زمان با تجمع معلمان خرید خدمت در تهران، در شماری از استان‌ها نیز معلمان با مشکلات مشابه در مقابل استانداری‌ها تجمع کردند.

معلمان معترض به نداشتن امنیت شغلی، استخدام نشدن و پرداخت نشدن حق معیشت هم معترض هستند.

هم‌زمان شماری از آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی نیز در اعتراض به بازماندن از تبدیل وضعیت استخدامی در مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

از دیگر سو و در ادامه اعتصابات پالایشگاهی، شماری از کارگران پیمانکار شاغل در پالایشگاه «بید بلند» بهبهان در اقلیم احواز (خوزستان) در اعتراض به محرومیت از امنیت شغلی دست به اعتصاب و تجمع زدند.

اعتصاب این کارگران در پی نگرانی از احتمال اخراج خود و همچنین در اعتراض به وجود «رانت» و «لابی» در استخدام نیروها بوده‌ است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا