ایرانسلامتی و زندگی

ایران| انبار ۳۰ هزار «کیک مشکوک» در چابهار پلمب شد/ عرضه قرص‌های مشکوک در کیک‌های خوراکی در۲ استان/ جاسازی قرصها در محصولات بیش‌ از۱۰ شرکت تولید کیک

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ایران اعلام کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از گزارشات مردمی در دو استان سیستان بلوچستان و هرمزگان،‌ مشخص شد «قرص‌هایی پس از تولید و در مرحله‌ عرضه داخل کیک‌ها» گذاشته شده‌است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران با تاکید بر اینکه گزارشات واصله به وزارت بهداشت مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی،‌ به هیچ عنوان به خط تولید این محصولات مربوط نیست،‌ گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از گزارشات مردمی در دو استان سیستان بلوچستان و هرمزگان،‌ مشخص شد این قرص‌ها پس از تولید و در مرحله‌ عرضه داخل کیک‌ها گذاشته شده‌است.

 

کیانوش جهانپور با بیان اینکه هرگونه جاسازی قرص در این کیک‌ها پس از روند تولید اتفاق افتاده است،‌ اظهار کرد:  طبق گزارشاتی که به دست ما رسیده است و بررسی‌هایی که از شرکت‌های صنایع غذایی در این استان‌ها داشته‌ایم،‌ این قرص‌ها به هیچ عنوان هنگام پروسه تولید درون کیک‌ها گذاشته نشده است.

       

       

 

جهانپور تاکید کرد: برخلاف ادعاهای موجود مبنی بر اینکه قرص‌هایی که در کیک‌های خوراکی گذاشته شده‌ است، از نوع روانگردان‌ها و مخدرها بوده،‌ بررسی‌های ما این موضوع را نشان نمی‌دهد و این قرص‌ها انواع گوناگونی داشته است.

 

در این میان رییس مرکز بهداشت چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان نیز با اشاره به این موضوع گفت: انبار یکی از کارخانه‌های مشهور ساخت کیک و شکلات که بیش‌از ۳۰ هزار کیک مشکوک به حاوی قرص در این شهرستان بود تا بررسی‌های دقیق پلمب شد.

بهروز دهقان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از اطلاع از وجود قرص در کیک، کلوچه، بستنی و لواشک‌ها بازرسی‌ها در چابهار تشدید شده است.

.

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا