جهان

کلمبیا: 23 زندانی هراسان از کرونا در شورش کشته شدند

بر اساس گزارش رویترز، دوشنبه 23 مارس 2020، 32 زندانی مصدوم در بیمارستان بستری هستند.

وزیر دادگستری کلمبیا اعلام کرد که شورش زندانیان در بوگوتا، پایتخت کلمبیا، 23 کشته و 83 مصدوم بر جای گذاشت، به دلیل شیوع کرونا، زندانیان خواستار آزادی موقت شده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، دوشنبه 23 مارس 2020، 32 زندانی مصدوم در بیمارستان بستری هستند.

مارگاریتا کابلو، وزیر دادگستری کلمبیا اعلام کرد، در حالی که هفت زندانبان نیز زخمی شدند، دو نگهبان نیز در وضعیت بحرانی قرار دارند.

برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، دو روز پیش در کلمبیا اعلام قرنطینه عمومی شده است. تاکنون 231 نفر آلوده به این بیماری تأیید شده و دو نفر نیز جان باختند.

کابلو در ادامه گفت: «امروز یک روز بسیار غم‌انگیز و دردناک است. شب گذشته یک اقدام به فرار در زندان ال مدلو و شورش در بازداشتگاههای مختلف در سراسر کشور رخ داد».

ویدیوهای تلفن‌های همراه که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد نشان می‌دهد در زندان آتش‌سوزی ایجاد شده و برخی، دیگر زندانیان و نگهبانان را زخمی کردند.

در یک ویدیو، مردی می‌گوید که زندانیان در اثر شیوع ویروس «مانند سگ‌ها رها شده‌اند». رویترز نتوانست به طور مستقل منبع یا صحت فیلم‌ها را تأیید کند.

کابلو اما تاکید کرد که هیچ زندانی در جریان شورش‌ها فرار نکرد و هیچ مشکلی بهداشتی وجود ندارد که بتواند باعث ایجاد این آشوب‌ها شود. یک عفونت وجود ندارد و هیچ زندانی یا متولی و یا کارمند اداری نیست که مبتلا به بیماری کروناویروس باشد».

دفتر منافع حقوق بشر از دولت خواسته است كه یک وضعیت اضطراری را در زندان اعلام كند و این امر می‌تواند باعث آزادی زودهنگام زندانیان مسن شود.

این دفتر در توئیتر گفت: «به این ترتیب می‌توان شرایط استثنایی در نظر گرفت که آزادی را برای افراد بالای 60 سال و مجازات‌های حداکثر 8 سال تسهیل می‌کند».

براساس آمار و ارقام وزارت دادگستری کلمبیا، زندان‌های این کشور دارای ظرفیت 81000 زندانی هستند اما بیش از 121000 نفر در آنها زندانی هستند.

وزارت بهداشت کلمبیا روز یکشنبه گفت: «دومین کلمبیایی که از کرونا ویروس درگذشت، یک زن 70 ساله در شهر کالی بود که با شخصی از ایالات متحده که مبتلا به ویروس بود در تماس بوده است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا