جهان

روسیه ساختمان رادیو و تلویزیون اوکراین را بمباران کرد

عملیات نظامی روسیه در اوکراین در حالی وارد ششمین روز خود شد که حملات هوایی روسیه به شهرهای کییف، خارکیف و خرسون از سر گرفته شده و روسیه ساختمان رادیو و تلویزیون اوکراین را بمباران کرده و عملیات هلی‌برد را در شمال کییف، پایتخت این کشور انجام داد.

در پی بمباران ساختمان و برج تلویزیون اوکراین در سه‌شنبه 1 مارس، پخش برنامه‌ها متوقف شد و موشکی روسی نیز برج مخابراتی کییف را هدف قرار داد.

پیشتر، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسی و جدایی‌طلبان وفادار به مسکو، سه‌شنبه، گذرگاهی را ایجاد کردند که آنها را در ساحل دریای آزوف به هم مرتبط می‌کند.

به گزارش «فرانس‌پرس»، کوناشنکوف در بیانیه‌ای گفت که نیروهای جدایی‌طلب طرفدار روسیه در منطقه دونتسک، «به یگان‌های نظامی نیروهای مسلح فدرال روسیه برای کنترل مناطق اوکراین در امتداد دریای آزوف پیوستند.»

همچنین ارتش روسیه از غیرنظامیان ساکن در نزدیکی مقر دستگاه اطلاعاتی اوکراین در کییف خواست که فوراً این منطقه را ترک کنند.

کوناشنکوف گفت: «به منظور توقف حملات اطلاعاتی علیه روسیه، حملاتی با سلاح‌های نقطه‌زن علیه زیرساخت‌های فناوری سرویس امنیتی و مرکز اصلی یگان عملیات روانی در کییف انجام خواهد شد و ما از ساکنان کییف در نزدیکی این مراکز می‌خواهیم که خانه‌هایشان را ترک کنند.»

از سویی رسانه‌های روسی گزارش دادند: «پدافند روسیه، موشکی را که به سوی فرودگاهی در استان روستوف پرتاب شده بود، سرنگون کرد.»

به گفته شهردار خرسون در جنوب اوکراین، ارتش روسیه از شبه‌جزیره کریمه تحت کنترل مسکو به نزدیکی این شهر رسیده و پست‌های بازرسی در حومه آن ایجاد کرده است.

همزمان، فرماندار منطقه‌ اوختیرکا در «فیس‌بوک» اعلام کرد که بیش از 70 سرباز اوکراینی در بمباران روسیه در شهرک اوختیرکا کشته شده‌اند.

در حالی که مقامات اوکراینی از کشته شدن ده‌ها غیرنظامی خبر دادند، جدایی‌طلبان دونتسک اعلام کردند که این منطقه در معرض گلوله‌باران ارتش اوکراین قرار گرفته است و غیرنظامیان و تاسیسات حیاتی در منطقه دونباس هدف قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی اوکراین، ارتش روسیه، یک کلینیک زنان در کییف را بمباران کرده است. همچنین ارتش اوکراین نیز تاکید کرد که روسیه با 113 موشک «اسکندر»، مناطقی را در این کشور هدف قرار داده است.

همزمان با آن کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی پس از یک جلسه توجیهی محرمانه گفت: «نبرد در اوکراین، خونبار و طولانی خواهد بود.»

سناتور گراهام از حزب جمهوریخواه نیز خواستار تحریم بخش نفتی روسیه شد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز با اشاره به اینکه ایالات متحده، جنگ هسته‌ای را در چشم‌انداز تشخیص نمی‌دهد، تاکید کرد که آمریکا وضعیت آماده‌باش کامل را لغو نخواهد کرد.

این در حالی است که خبرگزاری «اینترفاکس» سه‌شنبه به نقل از منطقه نظامی در شرق روسیه گزارش داد که نیروهای روسیه مستقر در شرقی‌ترین نقطه این کشور، تمریناتی را در منطقه آستراخان واقع در مرز میان بخش‌های اروپایی و آسیایی روسیه، انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه، پیشنهاد اعطای امتیازات ویژه «سربازان کهنه‌کار» به پرسنل نظامی شرکت کننده در عملیات ویژه روسیه در اوکراین را ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا