خاورمیانهسیاست

نخست وزیر لبنان: گروه حزب‌الله مسئول تنش در لبنان است

سعد الحریری، نخست وزیر لبنان، در گفت‌وگو با شبکه  «سی‌ان‌بی‌سی» تاکید کرد که حزب‌الله فقط مشکل لبنان نیست بلکه مشکلی منطقه‌ای است که باید حل شود. چون این گروه می‌تواند به دلایلی منطقه‌ای را به آتش جنگ دچار کند.

نخست وزیر لبنان در رابطه با حملات اخیر گروه موسوم به حزب‌الله لبنان به خاک اسرائیل، گفت: من با حزب‌الله در این اقدامات موافق نیستم. لبنان و دولتش مسؤولیت تبعات حملات اخیر این گروه به اراضی اسرائیلی را تحمل نخواهند کرد.

وی در ادامه گفت: اسرائیل تلاش می‌کند این سناریو را تبلیغ کند و بگوید لبنان مسؤول همه آنچیزی است که رخ می‌دهد، این به وضوح در اظهارات نتانیاهو دیده می‌شود.  اینکه به من بگویند حزب‌الله دولت را اداره می‌کند، قبول ندارم و می‌گویم ما دولت را اداره می‌کنیم.

نخست‌وزیر لبنان تصریح کرد: من شخصی عملگرا هستم، حد و مرز خود را می‌دانم؛ مرزهای این منطقه را هم می‍شناسم اگر ما افرادی جدی در مسأله حزب‌الله داشتیم کارهای زیادی در 10 یا 15 یا 20 یا 30 سال قبل انجام داده بودند.

الحریری درباره تحریم‌های اخیر ایالات متحده آمریکا علیه یکی از بانک‌های لبنان به اتهام رابطه با حزب‌الله لبنان گفت: درک می‌کنم که آمریکا بانک لبنانی «جمال ترست» را تحریم کرده زیرا این بانک فعالیت‌های مالی این را تسهیل می‌کرده است. امکان تحریم اینگونه بانک‌ها را باید به دلیل آنچه در قبال اموال گروه حزب‌الله انجام می دهند، پیش‌بینی کرد و من با هر سازمان مالی که با قواعد آمریکا یا اروپا مخالفت می‌کند، موافق نیستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا