خاورمیانه

اردوغان: سه ماهه اول سال آینده گاز دریای سیاه به مصارف خانگی می‌رسد

رئیس جمهور ترکیه از بهره‌برداری 540 میلیارد متر مکعب گاز اکتشافی در دریای سیاه برای مصارف خانگی در سه ماهه اول سال آینده خبر داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در برنامه «رای اولم به حزب عدالت و توسعه، رای اولم به اردوغان« که در دانشگاه آتاترک در استان ارزروم برگزار شد؛ شرکت کرد.

وی با بیان اینکه هفته آینده با امید و هیجانات جدید به استقبال سال 2023 خواهیم رفت، گفت: از سوی دیگر سال 2023 ، نماد نقاط عطف متعددی در تاریخ ما خواهد بود.

اردوغان در ادامه گفت:‌ سال آینده یکصدمین سالگرد تاسیس جمهوری را همه با هم 85 میلیون نفر جشن خواهیم گرفت. جمعیت کشور نیز به سوی 86 میلیون نفر پیش خواهد رفت.

وی همچنین درباره روند اجرای پروژه‌ها در سال 2023 تاکید کرد: سال آینده ماهواره دیده‌بانی «IMECE» که طراحی و ساخت آن در داخل صورت گرفته و همچنین ماهواره «ترک‌ست A6» به فضا فرستاده خواهند شد. بدین ترتیب تعداد کل ماهواره های موجود در فضا را به 10 مورد افزایش خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود: در سه ماهه اول سال آینده از 540 میلیارد متر مکعب گاز اکتشافی در دریای سیاه برای مصارف خانگی بهره‌برداری می‌شود

وی تصریح کرد: بزرگترین کشتی نیروهای دریایی کشور با نام «آناتولی» سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. خط تولید « کیزیل الما» نیز آغاز شده و از جنگنده‌های ملی نیز رونمایی به عمل خواهد آمد.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا