ایران

لاریجانی: در راس امور بودن مجلس یعنی در مرتبه‌ای «پایین‌تر از رهبری» است/ برخی در اعتراضات از تیربار علیه مردم استفاده کردند

رئیس مجلس ایران: اینکه «امام فرمودند» مجلس در راس امور است به معنای این نیست که در هر اموری دخالت کند. بالاترین مقام رهبری است.

علی لاریجانی امروز یکشنبه ۱۰ آذر در یک نشست رسانه ای که به مناسبت روز مجلس در این کشور برگزار شده بود، در تعبیر سخن مشهور روح اله خمینی، مبنی بر «در راس امور بودن مجلس»، گفت: در راس امور بودن {مجلس} یعنی در مرتبه‌ای پایین‌تر از رهبری است.

 

لاریجانی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به ناآرامی های اخیر پس از افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین در شهرهای ایران، گفت: «مسئله آنجاست که این اعتراضات به رفتار خشنونت آمیز و استفاده از سلاح سرد و گرم می شود، در یکی از شهرها گفتند از تیربار هم استفاده شده است.»

 

رئیس مجلس ایران در مورد هشدار دیروز کشورهای اروپایی درباره «استفاده از مکانیزم ماشه علیه ایران» در صورت نقض مفاد توافقنامه هسته ای، اضافه کرد: «این مکانیزم ماشه اگر استفاده شود حتما در این ور هم ماشه وجود دارد و ایران هم مجبور است در تعهداتش نسبت به آژانس تجدیدنظر کند.»

لاریجانی در ادامه مدعی شد که «بن بستی» در روابط ایران و آمریکا ندارد «اگر« مسئولان فعلی آمریکا بر سر «عقل» بیایند.

 

او همچنین در مورد عدم حضور خود در انتخابات آتی مجلس، با اذعان بر اینکه تصمیم من برای کاندیدا نشدن، لحظه‌ای نبوده است، افزود: «حقیقت این است که من در مجلس دهم هم نظرم این بود ورود نکنم. آن زمان هم بزرگان و آقایانی تماس و نظر داشتند و به نحوی شد که من را برای حضور در مجلس قانع کردند. این بار هم برخی از بزرگان نامه نوشتند و با من صحبت کردند و من هم تلاش کردم آن ها را قانع کنم ۱۲ سال برای حضور در این عرصه کافی است و به نظرم این تصمیم لحظه ای نیست و مدتی است روی آن فکر کردم و امیدوارم همین مسیر طی شود.»

لاریجانی تصریح کرد: برخی انتقاد دارند و به «شورای هماهنگی سران قوا» نقد می‌کنند مبنی بر اینکه نقش مجلس را کمرنگ کرده است. اینکه «امام فرمودند» مجلس در راس امور است به معنای این نیست که در هر اموری دخالت کند. «بالاترین مقام رهبری» است و آیا ایشان در همه امور دخالت می‌کند؟ بعدش مجلس است.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا