آذربایجانایران

پنج تن از بازداشت شدگان اعتراضات ارومیه مجموعا به ۲۱ سال زندان محکوم شدند

سارینا قرابت، فائزه جوادی، شیوا کیانفر، پارسا دستمالچی و سونیا ستوده از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب اورمیه آذربایجان غربی به ریاست قاضی نجف زاده مجموعا به ۲۱ سال زندان محکوم شدند.

آذنیوز تیوی ‏به استناد از«آداپ » گزارش می دهد که از اورمیه ‎سارینا_غرابت، ‎فائزه_جوادی، ‎سونیا_ستوده، ‎شیوا_کیانفر و پارسا_دستمالچی جوانان آذربایجانی در اورمیه از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی نجف زاده طی حکم صادره، سارینا قرابت و فائزه جوادی به ۵ سال حبس تعزیری، شیوا کیوانفر و پارسا دستمالچی به ۴ سال حبس تعزیری و سونیا ستوده به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده اند که این احکام قابل تجدیدنظر خواهی در دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی خواهد بود.
‏نزدیکان این افراد همچنین گفتند که اتهام این افراد تبلیغ علیه نظام و تبانی جهت بر هم زدن امنیت ملی عنوان شده است و دادگاه از ارائه حکم به این افراد طفره رفته و صرفا اجازه روئیت حکم را به متهمان داده است.
‏مستندات دادگاه برای صدور این احکام استوریهای اینستاگرامی یا شرکت این افراد در تظاهرات در مقابل درب منزل عنوان شده است.

خانم قرابت ورزشکار آذربایجانی رشته تیراندازی تپانچه و عضو سابق تیم ملی تیراندازی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

با توجه فاصله زمانی کوتاه بازداشت و رسیدگی به پرونده این افراد و همچنین انتقال پرونده آنها از شعبه ۲ دادگاه انقلاب به شعبه ۳ که سابقه صدور احکام سنگین را دارد، احتمال می رود رسیدگی صحیح و قانونی به پرونده صورت نگرفته و احکام دستوری صادر شده است که این امر باعث نگرانی خانواده و فعالین حقوق بشری آذربایجانی گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا