ایران

واکنش‌ها به انتشار فایل صوتی فرماندهان سپاه؛ نماینده مجلس: واقعیت تلخ نفوذ را بپذیریم

محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اینکه «بپذیریم نفوذ اتفاق افتاده و این واقعیت تلخی است» به خبرگزاری ایلنا گفت که این ماجرا در کمیسیون امنیت ملی مطرح خواهد شد.

در پی انتشار یک فایل صوتی که در آن فرماندهان سپاه پاسداران به مواردی از فساد گسترده در نهادهای جمهوری اسلامی اشاره می‌کنند، یک نماینده مجلس از «واقعیت تلخ نفوذ» سخن گفت و دستیار قالیباف نیز دست داشتن او در فساد را تکذیب کرد.

محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اینکه «بپذیریم نفوذ اتفاق افتاده و این واقعیت تلخی است» به خبرگزاری ایلنا گفت که این ماجرا در کمیسیون امنیت ملی مطرح خواهد شد.

در یک فایل صوتی ۴۹ دقیقه‌ای که روز جمعه در رادیو فردا منتشر شد، محمدعلی جعفری و صادق ذوالقدرنیا، فرمانده وقت و معاون اقتصادی وقت این نهاد، در جلسه‌ای در سال ۹۷ به موضوع فساد در بنیاد تعاون این نهاد، نیروی قدس، شهرداری تهران و برخی دیگر از نهادهای می‌پرداختند.

در واکنش به انتشار این فایل صوتی، محمدسعید احدیان دستیار رسانه‌ای محمدباقر قالیباف خواستار توضیح محمدعلی جعفری و همچنین سخنگوی سپاه شد و گزارش‌ها درباره فساد قالیباف را نیز رد کرد.

احدیان در توییترش نوشت: «ادعاها علیه قالیباف در دادگاه بررسی شده و در نهایت در دادگاه دروغ بودن آنها روشن شده است.»

در فایل صوتی افشا شده به نقش محمدباقر قالیباف در فساد «هولدینگ یاس» اشاره شده و ذوالقدرنیا می‌گوید قالیباف از او خواست یک تفاهم‌نامه هشت هزار میلیارد تومانی برای رفع و رجوع کردن این فساد امضا شود.

از سوی دیگر علی مجتهدزاده، وکیل، نیز خواستار منتشر شدن حکم هولدینگ یاس شد. هولدینگ یاس وابسته به بنیاد تعاون سپاه بود که پس از بر ملا شدن فسادهای گسترده در آن و بازداشت برخی مدیرانش در سال ۹۶ سرانجام منحل شد.

عیسی شریفی،‌ متهم اصلی این پرونده که به ۲۰ سال زندان محکوم شد،‌ قائم مقام و معاون شهردار در دوره قالیباف بود. سه متهم دیگر این پرونده، شامل محمود سیف، محمود خاکپور و مسعود مهردادی، به حبس‌هایی از دو تا ۳۰ سال محکوم شدند.

با وجود واکنش‌های مطرح شده در رسانه‌های اجتماعی به این فایل صوتی منتشر شده، سپاه پاسداران یا رسانه‌های وابسته به آن در این باره سکوت کرده و توضیح چندانی نداده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا