ایران

افشای همکاری مافیای سپاه با شریفی زیندشتی، کارتل بین‌المللی مواد مخدر و آدم‌ربایی

ناجی شریفی زیندشتی، کارتل آدم‌ربایی و قاچاق مواد مخدر، با کمک مقامات سپاه به بازیگر شماره یک بازار مواد مخدر ایران تبدیل شده است. طبق این اطلاعات، اعدام‌های اخیر متهمان مواد مخدر، نتیجه ‌تسویه‌ حساب باندهای مواد مخدر درون سپاه است.

در حالی که سپاه پاسداران به مجموعه‌ای از شاخه‌های ترانزیت مواد مخدر تبدیل شده ، ناجی شریفی زیندشتی و همدستانش در بازار مواد مخدر ایران دست بالا را دارند، تا جایی که بیش از ۳۵ درصد مواد مخدر توزیع شده در بازار مواد مخدر تهران ، متعلق به زیندشتی است.

طبق این گزارش، زیندشتی حدود ۲۰ درصد قاچاق مواد مخدر ایران را در اختیار دارد و مواد مخدر اندکی که گاهی توقیف می‌شود و بخشی از آن متعلق به زیندشتی است، درپی برخورد سایر باندهای مواد مخدر داخل سپاه افشا می‌شوند. با این حال باند زیندشتی در نزاع گروه‌های مافیا دست برتر را دارد.

در همین حال، یک منبع مطلع گفت موج اخیر اعدام‌‌های متهمان جرایم مربوط به مواد مخدر، در نتیجه جنگ قدرت در داخل سپاه پاسداران برای سلطه بر بازار مواد مخدر در داخل و خارج ایران است.

زیندشتی در چند سال اخیر حلقه‌ای از نزدیکانش در قدرت را شکل داده که به «باشگاه دوستان» مشهور است و شامل مقامات ارشد سپاه، چند مقام عالی‌رتبه شورای امنیت ملی و شهرداری تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس است.

طبق اطلاعات رسیده ، زیندشتی علاوه بر پرداخت رشوه به این مقام‌ها، شخصا و به طور مداوم، تریاک و هروئین مصرفی بسیاری از این مقامات ارشد جمهوری اسلامی را تامین می‌کند. همچنین عده‌ای از این مقام‌ها در تجارت مواد مخدر با زیندشتی شریک هستند و فعالیت‌های او در بازار مواد مخدر تهران را نادیده می‌گیرند.

با این حال، زیندشتی در عرصه عمومی و در تعامل با مقام‌های جمهوری اسلامی، چهره‌ای نیکوکار را از خود ترسیم کرده است. در ۱۲ آذر ۱۴۰۱ معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسمی از خیرین مدرسه‌ساز تقدیر کرد که یکی از این افراد ناجی شریفی زیندشتی بود. این در حالی است که پروژه‌های زیندشتی همواره با حمایت مقام‌های محلی، از جمله فرماندار همراه است.

پیش‌تر نیز عکسی از تقدیر «کمیته امداد امام خمینی» از زیندشتی، با عنوان «مدیرعامل موسسه نیکوکاری ستاره زیندشتی» منتشر شده بود.

زیندشتی که در گذشته در ایران یک بار به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در سال ۱۳۷۶ از زندان گریخت و به ترکیه رفت و از آنجا صادرات مواد به ترکیه را هدایت کرد.

بر اساس اطلاعات رسیده ، زیندشتی در این سال‌ها با وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در دو زمینه همکاری می‌کرد: ترور و ربودن مخالفان جمهوری اسلامی و قاچاق مواد مخدر به اروپا با همکاری نهادهای امنیتی ایران.

طبق این گزارش، پیدا شدن ردپای زیندشتی در ترور مخالفان جمهوری‌اسلامی باعث شد او به ایران برگردد. او پس از بازگشت به ایران تلاش خود را برای در کنترل درآوردن مسیرهای وارادت مواد مخدر از افغانستان و تبدیل ایران به سلطان شماره یک مواد مخدر جهان آغاز کرد.

زیندشتی در ابتدا بر اساس تجربه قبلی خود در ترکیه، تلاش کرد به مقام‌های محلی در خراسان و سیستان و بلوچستان نزدیک شود، اما پس از مدت کوتاهی تصمیم گرفت به مقامات اطلاعاتی در تهران نزدیک شود.

در حالی که طبق آرشیو منابع اطلاعاتی جمهوری اسلامی زیندشتی تنها در صادرات مواد مخدر فعالیت می‌کند، اما اسناد کاملا سری تایید می‌کنند که از پایان دهه ۹۰ به بعد، زیندشتی به دنبال نفوذ در حکومت برای دستیابی به مسیر قاچاق مواد مخدر در شرق کشور برسد.

زیندشتی به دلیل همکاری گذشته‌اش با مقامات اطلاعاتی ایران در ترور و آدم‌ربایی، توانست اعتماد مقام‌های ارشد وزارت اطلاعات را جلب کند، و از دو سال قبل با آنها همکاری تنگاتنگی را آغاز کرد.

پیش‌تر محسن رضایی، دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یک مصاحبه گفته بود مرزی که قاچاق مواد مخدر از آن صورت می‌گیرد، مرز مشخصی است و این نشان می‌دهد «قطعا دست دولتی‌ها در کار است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا