جهانخاورمیانه

اقدام هماهنگ آمریکا و بریتانیا علیه حزب‌الله؛ ده میلیون دلار جایزه برای اطلاعات بیشتر

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا در راستای اقدام علیه یک شبکه جهانی که امکان فرار از تحریمها را برای یک پشتیبان مالی حزب‌الله لبنان فراهم می‌کند پاداش «ده میلیون دلاری» تعیین کردند

این پاداش برای اطلاع‌رسانی بیشتر درباره ساز و کارهای مالی حزب الله، از جمله در مورد ناظم سعید احمد، تعیین شده است.

در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا ناظم سعید احمد به عنوان شخصی که به حزب‌الله «کمک و حمایت مالی و خدمات و کالاهای تکنولوژیکی» ارائه می‌داد، معرفی شده است.

این شبکه از طریق پرداخت، انتقال و تحویل «پول نقد، آثار هنری، سنگ‌های قیمتی و کالاهای لوکس» به سودآفرینی برای ناظم سعید احمد، پشتیبان مالی گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان اقدام می‌کند.

وزارتخانه‌های امور خارجه، خزانه‌داری، دادگستری، امنیت داخلی و وزارت بازرگانی دو‌ کشور آمریکا و بریتانیا، تلاش دارند که برای هدف‌گرفتن بخش‌هایی از این شبکه هماهنگی‌هایی را انجام دهند.

در همین راستا بریتانیا نیز روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین ناظم احمد را که مظنون به تأمین بودجه برای حزب الله لبنان است، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. این فرد مجموعه‌دار آثار هنری در بریتانیا است و با شماری از هنرمندان، گالری‌ها، و حراج‌خانه‌های هنری در آن کشور معامله می‌کند.

حزب‌الله لبنان که از سوی حکومت ایران پشتیبانی می‌شود درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهار نظر در این باره را رد کرد. رویترز همچنین نوشت که نتوانسته است به طور مستقیم با ناظم احمد تماس بگیرد.

لندن می‌گوید این نخستین بار است که قدرت خود در مبارزه با تروریسم داخلی را برای مسدود کردن دارایی‌ها و منابع مالی ناظم احمد در بریتانیا به کار گرفته است و اشخاص در داخل این کشور را از انجام معامله با او یا شرکت‌های تحت مالکیت یا کنترلش منع می‌کند.

صدای آمریکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا