ایران

واکنش دفتر عبدالحمید به اتهام‌زنی رسانه‌های حکومتی: «جای مدعی و مدعی‌علیه تغییر کرده است»

دفتر مولوی عبدالحمید روز چهارشنبه هفتم تیرماه با انتشار بیانیه‌ای نهادهای امنیتی ایران را متهم کرد که با «تشویش اذهان عمومی» قصد پنهان کردن ماجرای بازداشت طلبه‌ای در مسجد مکی زاهدان به اتهام تلاش برای مسموم کردن امام جمعه اهل سنت این شهر را دارند.

این بیانیه پس از آن منتشر شده است که نهادهای امنیتی ایران گزارش‌ها درباره توطئه ترور مولوی عبدالحمید را «شایعه» خواندند و چندین نفر از اطرافیان امام جمعه اهل سنت زاهدان را به اتهام انتشار این «شایعه» و «تشویش اذهان عمومی» بازداشت کردند.

بیانیه دفتر مولوی عبدالحمید اشاره‌ای به این بازداشت‌ها نمی‌کند اما با متهم کردن مسئولان امنیتی به فضاسازی در رسانه‌ها تاکید کرده در این پرونده «جای مدعی و مدعی‌علیه» تغییر کرده است.

مولوی عبدالحمید در سخنرانی‌های ماه‌های اخیر خود به سرکوب مرگبار اعتراضات سراسری اعتراض کرده است

افزایش فشارها علیه مولوی عبدالحمید؛ تعدادی از اطرافیان او پس از بازداشت به «تلاش برای ایجاد آشوب» متهم شدند

انتظامات مسجد مکی زاهدان روز ۲۹ خرداد اقدام به بازداشت طلبه‌ای در این مسجد کرد که گفته می‌شد رفتار مشکوکی داشته است. گزارش‌های بعدی نیز عنوان می‌کرد که این فرد پس از بازداشت اعتراف کرده قصد مسموم کردن مولوی عبدالحمید را داشته است.

اما مقامات قضایی استان سیستان و بلوچستان چنین اتهامی را رد کردند و تاکید داشتند که دفتر مولوی عبدالحمید باید پاسخ‌گو باشد و آن را ثابت کند. متعاقب آن نیز ماموران امنیتی اقدام به بازداشت عبدالنصیر شه‌بخش، نوه مولوی عبدالحمید، و چندین نفر دیگر از اطرافیان امام جمعه اهل سنت زاهدان کردند.

دفتر مولوی عبدالحمید در بیانیه خود نوشته که دستگاه امنیتی طی این مدت تلاش کرده با تشویش اذهان عمومی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، راه را بر شکایت بردن پیش این نهادها در صورت تکرار اتفاقات مشابه در آینده مسدود کند.

این بیانیه می‌افزاید که خانواد طلبه یادشده «از سوی برخی مسئولان در زاهدان تحت فشار قرار گرفته‌اند که علیه مجموعۀ دارالعلوم زاهدان شکایت کنند، اما آنان اجتناب کرده‌اند».

دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان در بیانیه یادشده گفته که این طلبه در اعترافات خود از دو نفر نام برده و گفته است که «من به دستور آنها به زاهدان آمده‌ام و قرار بوده از یک فرد مقداری سم تحویل بگیرم و با آنها دستان خودم را آغشته کنم و پس از آن پیش مولانا عبدالحمید بروم و با ایشان دست بدهم و مصافحه کنم».

مولوی عبدالحمید در آخرین سخنرانی خود، تهدیدها علیه جانش را بی‌تاثیر دانست و گفت: «تا جایی که نفس ما در بدن است ما منافع مردم ایران را دنبال می‌کنیم و در این راستا هر تهدیدی را به جان می‌خریم.»

در جریان اعتراضات سراسری ایران، مولوی عبدالحمید یکی از حامیان اصلی معترضان بود، اما بولتن‌هایی که با هک خبرگزاری فارس افشا شد، عنوان می‌کرد علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستار «بی‌آبرو کردن» مولوی عبدالحمید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا